All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Social power in the context of leadership - inspiration for school psychologists

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00103830" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00103830 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sociální moc ve vedení lidí - inspirace pro školní psychology

  • Original language description

    Školní psycholog svým působením ve škole podporuje klima a vztahy lidí v ní a nezřídka v této oblasti spolupracuje s vedením školy. Předkládaný text je věnován problematice sociální moci, která je ve škole uplatňovaná ve vztazích mezi všemi aktéry. Typy sociální moci podle Frenche a Ravena jsou zde dávány do vztahu se styly vedení ředitelů škol – transakčním a transformačním. Ve druhé části textu jsou prezentovány první výsledky z dotazníkového výzkumného šetření realizovaného v základních školách. Jeho cílem bylo zjistit, jak učitelé vnímají uplatňovanou sociální moc a styly vedení u svých ředitelů a jak se tyto souvislosti promítají do jejich pracovní spokojenosti. Výsledky mohou být inspirací mj. pro školní psychology, neboť jim umožní nahlédnout problematiku sociální moci z hlediska vedení školy a lépe tak porozumět vztahům učitelé – vedení školy, neboť jim podobné teorie mohou pomoci porozumět vztahům mezi subjekty školy: učiteli a žáky, učiteli a vedením školy, a také mezi poradci a učiteli.

  • Czech name

    Sociální moc ve vedení lidí - inspirace pro školní psychology

  • Czech description

    Školní psycholog svým působením ve škole podporuje klima a vztahy lidí v ní a nezřídka v této oblasti spolupracuje s vedením školy. Předkládaný text je věnován problematice sociální moci, která je ve škole uplatňovaná ve vztazích mezi všemi aktéry. Typy sociální moci podle Frenche a Ravena jsou zde dávány do vztahu se styly vedení ředitelů škol – transakčním a transformačním. Ve druhé části textu jsou prezentovány první výsledky z dotazníkového výzkumného šetření realizovaného v základních školách. Jeho cílem bylo zjistit, jak učitelé vnímají uplatňovanou sociální moc a styly vedení u svých ředitelů a jak se tyto souvislosti promítají do jejich pracovní spokojenosti. Výsledky mohou být inspirací mj. pro školní psychology, neboť jim umožní nahlédnout problematiku sociální moci z hlediska vedení školy a lépe tak porozumět vztahům učitelé – vedení školy, neboť jim podobné teorie mohou pomoci porozumět vztahům mezi subjekty školy: učiteli a žáky, učiteli a vedením školy, a také mezi poradci a učiteli.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Školský psychológ/Školní psycholog

  • ISSN

    1212-0529

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    19

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    14-23

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database