All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The relation of language and communication in Czech-Slovak-Polish didactic reflection

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10397625" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10397625 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi

  • Original language description

    Vztah jazyka a komunikace je pro didaktiku mateřského jazyka ústřední téma. Jak monografie ukazuje, není stěžejní jen pro didaktiku češtiny, ale také pro didaktiku češtině jazyků nejbližších, polštiny a slovenštiny, ale - jak jedna z kapitol knihy ukazuje - pro řadu dalších jazyků po celém světě. Otázka zmíněného vztahu představuje z hlediska kvality výuky mateřštiny, utváření vyučovacího a učebního prostředí, a tedy naplňování cílů výuky mateřského jazyka klíčový balík problémů. Nejen v české škole, ale i jinde ve světě se ukazuje, že didaktické řešení vztahu jazyka a komunikace není vůbec jednoduché. Spojením odborníků na didaktiku mateřštiny z České republiky, ze Slovenska a z Polska - tří zemí jazykově, historicky, kulturně i sociálně blízkých - monografie dává možnost kontrastivního a skutečně komplexního pohledu na daný problém. Jako základní východisko z potíží, s nimiž se výuka nejen češtiny, slovenštiny a polštiny, ale i jiných mateřských jazyků potýká, autoři předkládají systémový komunikačně-funkční přístup, jehož souhrnná elaborace tvoří fundament celé knihy.

  • Czech name

    Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi

  • Czech description

    Vztah jazyka a komunikace je pro didaktiku mateřského jazyka ústřední téma. Jak monografie ukazuje, není stěžejní jen pro didaktiku češtiny, ale také pro didaktiku češtině jazyků nejbližších, polštiny a slovenštiny, ale - jak jedna z kapitol knihy ukazuje - pro řadu dalších jazyků po celém světě. Otázka zmíněného vztahu představuje z hlediska kvality výuky mateřštiny, utváření vyučovacího a učebního prostředí, a tedy naplňování cílů výuky mateřského jazyka klíčový balík problémů. Nejen v české škole, ale i jinde ve světě se ukazuje, že didaktické řešení vztahu jazyka a komunikace není vůbec jednoduché. Spojením odborníků na didaktiku mateřštiny z České republiky, ze Slovenska a z Polska - tří zemí jazykově, historicky, kulturně i sociálně blízkých - monografie dává možnost kontrastivního a skutečně komplexního pohledu na daný problém. Jako základní východisko z potíží, s nimiž se výuka nejen češtiny, slovenštiny a polštiny, ale i jiných mateřských jazyků potýká, autoři předkládají systémový komunikačně-funkční přístup, jehož souhrnná elaborace tvoří fundament celé knihy.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-246-4353-3

  • Number of pages

    224

  • Publisher name

    Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book