Educational goals of museum education. A means of developing functional cooperation between school and museum
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10398963" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10398963 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výukové cíle muzejní edukace. Prostředek rozvoje funkční spolupráce školy a muzea
Original language description
Odborná monografie je věnována komplexní teoreticko-empirické analýze výukového cíle muzejní edukace v kontextu spolupráce školy a muzea z pozice humanistického pojetí vzdělávání. Téma a pojetí knihy vycházejí z předpokladu, že výukový cíl je významným prvkem při plánování a realizaci výuky a jedním z klíčových prostředků rozvoje funkční spolupráce obou jmenovaných institucí. Teoretické kapitoly knihy se v návaznosti na vymezení pojmu muzejní edukace zabývají na pozadí humanistické pedagogiky a psychologie výukovým cílem. Stěžejní je nejen základní ukotvení pojmu výukový cíl, ale také analýza obsahového pojetí cílů muzejní edukace, analýza práce muzejního pedagoga s cíli a ukotvení cíle ve vztahu k ostatním komponentám procesu muzejní edukace. Samozřejmostí je akcentování problematiky autoevaluace vzdělávacích výsledků. Zvláštní prostor je věnován představení kvalitativního výzkumného šetření, které se zabývalo reflexí výukových cílů muzejní edukace z perspektivy učitelů základních škol a dále v rámci případové studie analyzovalo a interpretovalo výukové cíle konkrétního edukačního programu. Závěrečná syntéza výsledků výzkumného šetření je představena formou inovativních doporučení pro muzejně-pedagogickou praxi v oblasti výukových cílů. Kniha je určena odborníkům v oblasti pedagogických věd, dále muzejním pedagogům a všem zájemcům o muzejní pedagogiku. Titul usiluje přinést inspirativní podněty, které by byly vhodnou oporou pro zkvalitnění stávající muzejně-pedagogické teorie i praxe v kontextu spolupráce školy a muzea.
Czech name
Výukové cíle muzejní edukace. Prostředek rozvoje funkční spolupráce školy a muzea
Czech description
Odborná monografie je věnována komplexní teoreticko-empirické analýze výukového cíle muzejní edukace v kontextu spolupráce školy a muzea z pozice humanistického pojetí vzdělávání. Téma a pojetí knihy vycházejí z předpokladu, že výukový cíl je významným prvkem při plánování a realizaci výuky a jedním z klíčových prostředků rozvoje funkční spolupráce obou jmenovaných institucí. Teoretické kapitoly knihy se v návaznosti na vymezení pojmu muzejní edukace zabývají na pozadí humanistické pedagogiky a psychologie výukovým cílem. Stěžejní je nejen základní ukotvení pojmu výukový cíl, ale také analýza obsahového pojetí cílů muzejní edukace, analýza práce muzejního pedagoga s cíli a ukotvení cíle ve vztahu k ostatním komponentám procesu muzejní edukace. Samozřejmostí je akcentování problematiky autoevaluace vzdělávacích výsledků. Zvláštní prostor je věnován představení kvalitativního výzkumného šetření, které se zabývalo reflexí výukových cílů muzejní edukace z perspektivy učitelů základních škol a dále v rámci případové studie analyzovalo a interpretovalo výukové cíle konkrétního edukačního programu. Závěrečná syntéza výsledků výzkumného šetření je představena formou inovativních doporučení pro muzejně-pedagogickou praxi v oblasti výukových cílů. Kniha je určena odborníkům v oblasti pedagogických věd, dále muzejním pedagogům a všem zájemcům o muzejní pedagogiku. Titul usiluje přinést inspirativní podněty, které by byly vhodnou oporou pro zkvalitnění stávající muzejně-pedagogické teorie i praxe v kontextu spolupráce školy a muzea.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7603-019-0
Number of pages
202
Publisher name
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—