All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Educational goals of museum education. A means of developing functional cooperation between school and museum

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10398963" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10398963 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výukové cíle muzejní edukace. Prostředek rozvoje funkční spolupráce školy a muzea

  • Original language description

    Odborná monografie je věnována komplexní teoreticko-empirické analýze výukového cíle muzejní edukace v kontextu spolupráce školy a muzea z pozice humanistického pojetí vzdělávání. Téma a pojetí knihy vycházejí z předpokladu, že výukový cíl je významným prvkem při plánování a realizaci výuky a jedním z klíčových prostředků rozvoje funkční spolupráce obou jmenovaných institucí. Teoretické kapitoly knihy se v návaznosti na vymezení pojmu muzejní edukace zabývají na pozadí humanistické pedagogiky a psychologie výukovým cílem. Stěžejní je nejen základní ukotvení pojmu výukový cíl, ale také analýza obsahového pojetí cílů muzejní edukace, analýza práce muzejního pedagoga s cíli a ukotvení cíle ve vztahu k ostatním komponentám procesu muzejní edukace. Samozřejmostí je akcentování problematiky autoevaluace vzdělávacích výsledků. Zvláštní prostor je věnován představení kvalitativního výzkumného šetření, které se zabývalo reflexí výukových cílů muzejní edukace z perspektivy učitelů základních škol a dále v rámci případové studie analyzovalo a interpretovalo výukové cíle konkrétního edukačního programu. Závěrečná syntéza výsledků výzkumného šetření je představena formou inovativních doporučení pro muzejně-pedagogickou praxi v oblasti výukových cílů. Kniha je určena odborníkům v oblasti pedagogických věd, dále muzejním pedagogům a všem zájemcům o muzejní pedagogiku. Titul usiluje přinést inspirativní podněty, které by byly vhodnou oporou pro zkvalitnění stávající muzejně-pedagogické teorie i praxe v kontextu spolupráce školy a muzea.

  • Czech name

    Výukové cíle muzejní edukace. Prostředek rozvoje funkční spolupráce školy a muzea

  • Czech description

    Odborná monografie je věnována komplexní teoreticko-empirické analýze výukového cíle muzejní edukace v kontextu spolupráce školy a muzea z pozice humanistického pojetí vzdělávání. Téma a pojetí knihy vycházejí z předpokladu, že výukový cíl je významným prvkem při plánování a realizaci výuky a jedním z klíčových prostředků rozvoje funkční spolupráce obou jmenovaných institucí. Teoretické kapitoly knihy se v návaznosti na vymezení pojmu muzejní edukace zabývají na pozadí humanistické pedagogiky a psychologie výukovým cílem. Stěžejní je nejen základní ukotvení pojmu výukový cíl, ale také analýza obsahového pojetí cílů muzejní edukace, analýza práce muzejního pedagoga s cíli a ukotvení cíle ve vztahu k ostatním komponentám procesu muzejní edukace. Samozřejmostí je akcentování problematiky autoevaluace vzdělávacích výsledků. Zvláštní prostor je věnován představení kvalitativního výzkumného šetření, které se zabývalo reflexí výukových cílů muzejní edukace z perspektivy učitelů základních škol a dále v rámci případové studie analyzovalo a interpretovalo výukové cíle konkrétního edukačního programu. Závěrečná syntéza výsledků výzkumného šetření je představena formou inovativních doporučení pro muzejně-pedagogickou praxi v oblasti výukových cílů. Kniha je určena odborníkům v oblasti pedagogických věd, dále muzejním pedagogům a všem zájemcům o muzejní pedagogiku. Titul usiluje přinést inspirativní podněty, které by byly vhodnou oporou pro zkvalitnění stávající muzejně-pedagogické teorie i praxe v kontextu spolupráce školy a muzea.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7603-019-0

  • Number of pages

    202

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book