The Educational Potential of A Museum
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139429" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139429 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Edukační potenciál muzea
Original language description
Kniha se věnuje edukačnímu potenciálu muzea a předkládá výzkumná zjištění o vztahu muzea a školy. Přináší syntézu muzeologických a pedagogických poznatků a zavedení termínu muzejní edukace, její kapitoly propojuje zájem o smysl muzea a jeho jedinečný výchovný potenciál. Postupně je představen muzejní fenomén, jeho historické projevy i současné trendy v muzejní kultuře. Samostatné kapitoly přinášejí přehled dosavadního využívání edukačního potenciálu muzea, a to od samotných počátků na sklonku 18. století až k prudkému rozvoji muzejní edukace ve století dvacátém. Zvláštní prostor je věnován vztahu a kooperaci muzea a školy a konkrétním podnětům pro práci muzeí, které vycházejí z provedeného kvantitativního výzkumu mezi učiteli. Teoretická východiska ilustrují konkrétní příklady úspěšného edukačního působení řady českých muzeí.
Czech name
Edukační potenciál muzea
Czech description
Kniha se věnuje edukačnímu potenciálu muzea a předkládá výzkumná zjištění o vztahu muzea a školy. Přináší syntézu muzeologických a pedagogických poznatků a zavedení termínu muzejní edukace, její kapitoly propojuje zájem o smysl muzea a jeho jedinečný výchovný potenciál. Postupně je představen muzejní fenomén, jeho historické projevy i současné trendy v muzejní kultuře. Samostatné kapitoly přinášejí přehled dosavadního využívání edukačního potenciálu muzea, a to od samotných počátků na sklonku 18. století až k prudkému rozvoji muzejní edukace ve století dvacátém. Zvláštní prostor je věnován vztahu a kooperaci muzea a školy a konkrétním podnětům pro práci muzeí, které vycházejí z provedeného kvantitativního výzkumu mezi učiteli. Teoretická východiska ilustrují konkrétní příklady úspěšného edukačního působení řady českých muzeí.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-3034-8
Number of pages
394
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—