All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Melodrama as a living art Type ant its instrumental Use in the Educational process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10399592" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10399592 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Melodram jako živý umělecký druh a jeho instrumentální využití v pedagogickém procesu

  • Original language description

    Tato publikace je zaměřena na využití melodramu v pedagogickém procesu. Představuje čtenáři současný stav vědeckého bádání o melodramu v Čechách z hlediska historického vývoje i současných poznatků. Důraz je kladen na český koncertní melodram, který má v celoevropském kontextu bohatou kulturní tradici. Publikace dokládá stylovou rozrůzněnost koncertního melodramu prostřednictvím několika analýz vybraných skladeb soudobých autorů. Uvedené melodramy reprezentují současnou melodramatickou tvorbu z hlediska různých stylů, námětů i pedagogického uplatnění. Provedené analýzy sledují hudební výrazivo s akcentem na sémantickou rovinu melodramu. Analytické sondy upozorňují hlavně na ty výrazové prostředky, které jsou v obou složkách melodramu (slovo a hudba) stěžejní a poskytují možnost další pedagogické aplikace do hudebněvýchovného procesu. Příklady melodramatické tvorby Zdeňka Zahradníka, Emila Viklického, Jana Vičara, Josefa Marka a Jana Duška doplňují také polostrukturované rozhovory s autory analyzovaných děl a dalšími tvůrci melodramů. Jejich výpovědi doplňují celkový obraz o současném melodramu v české kultuře. Práce pojednává melodram jako útvar, který má široké pedagogické uplatnění. Přináší několik podob didaktických aplikací melodramu do pedagogického procesu. Předložené didaktické situace vycházejí z reálné výuky na různých typech škol a poskytují tak mezioborový přesah nejenom do hudební výchovy, ale také dalších příbuzných oborů. Zapojení melodramu do výuky přináší poznání, že tento útvar je pedagogicky nosný, užitečný a efektivní. Umožňuje totiž nenásilné uplatnění tvořivých aktivit a zejména jejich rozsáhlou integraci.

  • Czech name

    Melodram jako živý umělecký druh a jeho instrumentální využití v pedagogickém procesu

  • Czech description

    Tato publikace je zaměřena na využití melodramu v pedagogickém procesu. Představuje čtenáři současný stav vědeckého bádání o melodramu v Čechách z hlediska historického vývoje i současných poznatků. Důraz je kladen na český koncertní melodram, který má v celoevropském kontextu bohatou kulturní tradici. Publikace dokládá stylovou rozrůzněnost koncertního melodramu prostřednictvím několika analýz vybraných skladeb soudobých autorů. Uvedené melodramy reprezentují současnou melodramatickou tvorbu z hlediska různých stylů, námětů i pedagogického uplatnění. Provedené analýzy sledují hudební výrazivo s akcentem na sémantickou rovinu melodramu. Analytické sondy upozorňují hlavně na ty výrazové prostředky, které jsou v obou složkách melodramu (slovo a hudba) stěžejní a poskytují možnost další pedagogické aplikace do hudebněvýchovného procesu. Příklady melodramatické tvorby Zdeňka Zahradníka, Emila Viklického, Jana Vičara, Josefa Marka a Jana Duška doplňují také polostrukturované rozhovory s autory analyzovaných děl a dalšími tvůrci melodramů. Jejich výpovědi doplňují celkový obraz o současném melodramu v české kultuře. Práce pojednává melodram jako útvar, který má široké pedagogické uplatnění. Přináší několik podob didaktických aplikací melodramu do pedagogického procesu. Předložené didaktické situace vycházejí z reálné výuky na různých typech škol a poskytují tak mezioborový přesah nejenom do hudební výchovy, ale také dalších příbuzných oborů. Zapojení melodramu do výuky přináší poznání, že tento útvar je pedagogicky nosný, užitečný a efektivní. Umožňuje totiž nenásilné uplatnění tvořivých aktivit a zejména jejich rozsáhlou integraci.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7603-089-3

  • Number of pages

    202

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book