All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Chemical Reactions as Critical Point in Chemistry Curriculum in Lower Secondary School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10405286" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10405286 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=KmR5F8RJTn" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=KmR5F8RJTn</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2019.4.1" target="_blank" >10.14712/25337556.2019.4.1</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Chemické reakce jako kritické místo učiva chemie na základní škole

  • Original language description

    Tematický celek Chemické reakce byl identifikován v rámci výzkumného šetření projektu OP VVV &quot;Didaktika: Člověk a příroda A&quot; na základě rozhovorů s učiteli chemie jako jedno z kritických a zároveň i klíčových míst v učivu chemie základní školy a odpovídajících ročnících víceletého gymnázia. Tuto skutečnost také potvrzují výsledky šetření TIMSS 2007, ze kterých je zřejmá nejnižší průměrná úspěšnost v tomto tématu, a to nejen u žáků v České republice, ale i v zahraničí. Zabývali jsme se proto okolnostmi tohoto stavu a jeho možného zlepšení, a to v širších souvislostech. V prvé řadě se jednalo o studium legislativních dokumentů (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání apod.) a prezentací tematického celku v českých učebnicích chemie pro 2. stupeň základních škol a nižší ročníky víceletých gymnázií, následované tvorbou návrhů souborů experimentů, experimentálních cyklů aj., zaměřených na reaktivitu chemických látek. V publikaci je uvedena ukázka souboru pokusů, tzv. experimentálního cyklu, vztahujícího se k mědi a jejím sloučeninám, které se vyznačují výraznými barevnými změnami, případně změnami skupenství složek reakční směsi. Analýzou průběhu chemických experimentů, které jsou doplněny jednoduchými testy pro určení reakčních produktů, lze přispět ke zpřesnění klasifikace chemických reakcí podle vybraných kritérií prováděných žáky a k jejich bližšímu poznání chemických reakcí.

  • Czech name

    Chemické reakce jako kritické místo učiva chemie na základní škole

  • Czech description

    Tematický celek Chemické reakce byl identifikován v rámci výzkumného šetření projektu OP VVV &quot;Didaktika: Člověk a příroda A&quot; na základě rozhovorů s učiteli chemie jako jedno z kritických a zároveň i klíčových míst v učivu chemie základní školy a odpovídajících ročnících víceletého gymnázia. Tuto skutečnost také potvrzují výsledky šetření TIMSS 2007, ze kterých je zřejmá nejnižší průměrná úspěšnost v tomto tématu, a to nejen u žáků v České republice, ale i v zahraničí. Zabývali jsme se proto okolnostmi tohoto stavu a jeho možného zlepšení, a to v širších souvislostech. V prvé řadě se jednalo o studium legislativních dokumentů (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání apod.) a prezentací tematického celku v českých učebnicích chemie pro 2. stupeň základních škol a nižší ročníky víceletých gymnázií, následované tvorbou návrhů souborů experimentů, experimentálních cyklů aj., zaměřených na reaktivitu chemických látek. V publikaci je uvedena ukázka souboru pokusů, tzv. experimentálního cyklu, vztahujícího se k mědi a jejím sloučeninám, které se vyznačují výraznými barevnými změnami, případně změnami skupenství složek reakční směsi. Analýzou průběhu chemických experimentů, které jsou doplněny jednoduchými testy pro určení reakčních produktů, lze přispět ke zpřesnění klasifikace chemických reakcí podle vybraných kritérií prováděných žáky a k jejich bližšímu poznání chemických reakcí.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Biologie-Chemie-Zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    28

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    2-11

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database