All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Relations between burnout syndrome, coping and self-efficacy among Czech teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10406036" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10406036 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=A2Inkhm9qV" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=A2Inkhm9qV</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vztah syndromu vyhoření, copingových strategií a self-efficacy mezi vyučujícími na českých základních školách

  • Original language description

    Cílem studie bylo odhalit úroveň syndromu vyhoření, copingové strategie a soběstačnost a jejich vzájemné vztahy mezi učiteli na základních školách v České republice. VZORKA A NASTAVENÍ. Soubor zahrnoval 2 394 učitelů (85% žen a 15% mužů). Proměnné byly měřeny měřením vyhoření Shirom-Melamed Burnout Measurement, SVF 78 (coping strategie) a USE (self-účinnost učitele). HYPOTÉZY. Autoři předpokládali, že učitelé s vyšší soběstačností by upřednostňovali pozitivní zvládání, zatímco učitelé s nižší soběstačností upřednostňovali negativní zvládání. Pak jsme předpokládali, že učitelé s vyšší soběstačností a pozitivním zvládáním by hlásili syndrom menšího vyhoření. Protože pozitivní zvládání je součástí profesionálních kompetencí, předpokládali jsme, že soběstačnost předpovídá syndrom vyhoření silnější než strategie zvládání. STATISTICKÁ ANALÝZA. Hlavní analýzy sestávaly z korelace, lineární regrese a multinominální regrese. VÝSLEDEK. Analýzy ukázaly vysokou prevalenci syndromu vyhoření (19% s výrazným projevem a 65% v riziku vyhoření). Učitelé s vyšší soběstačností upřednostňovali pozitivní zvládání před negativním zvrácením a naopak. Učitelé s vyšší soběstačností a pozitivním zvládáním hlásili syndrom nižšího vyhoření. Spojení mezi zvládání a vyhoření bylo významné. Spojení negativního zvládání syndromu vyhoření bylo silnější. OMEZENÍ STUDIE. Korelační výzkum; rozlišení mezi pozitivním a negativním zvládáním používaným SVF 78; vzorek náhodného výzkumu.

  • Czech name

    Vztah syndromu vyhoření, copingových strategií a self-efficacy mezi vyučujícími na českých základních školách

  • Czech description

    Cílem studie bylo odhalit úroveň syndromu vyhoření, copingové strategie a soběstačnost a jejich vzájemné vztahy mezi učiteli na základních školách v České republice. VZORKA A NASTAVENÍ. Soubor zahrnoval 2 394 učitelů (85% žen a 15% mužů). Proměnné byly měřeny měřením vyhoření Shirom-Melamed Burnout Measurement, SVF 78 (coping strategie) a USE (self-účinnost učitele). HYPOTÉZY. Autoři předpokládali, že učitelé s vyšší soběstačností by upřednostňovali pozitivní zvládání, zatímco učitelé s nižší soběstačností upřednostňovali negativní zvládání. Pak jsme předpokládali, že učitelé s vyšší soběstačností a pozitivním zvládáním by hlásili syndrom menšího vyhoření. Protože pozitivní zvládání je součástí profesionálních kompetencí, předpokládali jsme, že soběstačnost předpovídá syndrom vyhoření silnější než strategie zvládání. STATISTICKÁ ANALÝZA. Hlavní analýzy sestávaly z korelace, lineární regrese a multinominální regrese. VÝSLEDEK. Analýzy ukázaly vysokou prevalenci syndromu vyhoření (19% s výrazným projevem a 65% v riziku vyhoření). Učitelé s vyšší soběstačností upřednostňovali pozitivní zvládání před negativním zvrácením a naopak. Učitelé s vyšší soběstačností a pozitivním zvládáním hlásili syndrom nižšího vyhoření. Spojení mezi zvládání a vyhoření bylo významné. Spojení negativního zvládání syndromu vyhoření bylo silnější. OMEZENÍ STUDIE. Korelační výzkum; rozlišení mezi pozitivním a negativním zvládáním používaným SVF 78; vzorek náhodného výzkumu.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA16-21302S" target="_blank" >GA16-21302S: Burnout syndrom of teachers - institutional, relational and intrapsychic factors</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    63

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    386-401

  • UT code for WoS article

    000484134800002

  • EID of the result in the Scopus database