Development of Chemistry Curriculum for Lower-secondary Education in Czechia after 1989
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10411137" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10411137 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VbPZRaoyvK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VbPZRaoyvK</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj kurikula chemie pro základní vzdělávání v České republice po roce 1989
Original language description
Vývoj kurikula chemie pro nižší sekundární vzdělávací systém v Česku od roku 1989 dosud nebyl zmapován. Nicméně toto kurikulum představuje základy chemického vzdělávání, a tím ovlivňuje budoucí pokrok žáků. V tomto článku jsou analyzovány změny ve vzdělávacích programech zaměřených na chemii, její vzdělávací cíle, předmět a hodinovou dotaci. Tyto informace jsou doplněny také přehledem učebnic chemie schválených v souladu s platným vzdělávacím programem v diskutovaném období. Celkem je uvedeno šest vzdělávacích programů a deset sad učebnic, které se ve školách v Česku stále používají. Změny kurikulárního rámce a následných dokumentů odrážejí vývoj vzdělávání žáků a podmínky práce učitelů na základních školách. Tyto informace mohou být základem pro výzkum v didaktice chemie a také východiskem probíhající kurikulární reformy.
Czech name
Vývoj kurikula chemie pro základní vzdělávání v České republice po roce 1989
Czech description
Vývoj kurikula chemie pro nižší sekundární vzdělávací systém v Česku od roku 1989 dosud nebyl zmapován. Nicméně toto kurikulum představuje základy chemického vzdělávání, a tím ovlivňuje budoucí pokrok žáků. V tomto článku jsou analyzovány změny ve vzdělávacích programech zaměřených na chemii, její vzdělávací cíle, předmět a hodinovou dotaci. Tyto informace jsou doplněny také přehledem učebnic chemie schválených v souladu s platným vzdělávacím programem v diskutovaném období. Celkem je uvedeno šest vzdělávacích programů a deset sad učebnic, které se ve školách v Česku stále používají. Změny kurikulárního rámce a následných dokumentů odrážejí vývoj vzdělávání žáků a podmínky práce učitelů na základních školách. Tyto informace mohou být základem pro výzkum v didaktice chemie a také východiskem probíhající kurikulární reformy.
Classification
Type
J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Volume of the periodical
114
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
366-369
UT code for WoS article
000531098900009
EID of the result in the Scopus database
—