All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of Chemistry Curriculum for Lower-secondary Education in Czechia after 1989

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10411137" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10411137 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VbPZRaoyvK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VbPZRaoyvK</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývoj kurikula chemie pro základní vzdělávání v České republice po roce 1989

  • Original language description

    Vývoj kurikula chemie pro nižší sekundární vzdělávací systém v Česku od roku 1989 dosud nebyl zmapován. Nicméně toto kurikulum představuje základy chemického vzdělávání, a tím ovlivňuje budoucí pokrok žáků. V tomto článku jsou analyzovány změny ve vzdělávacích programech zaměřených na chemii, její vzdělávací cíle, předmět a hodinovou dotaci. Tyto informace jsou doplněny také přehledem učebnic chemie schválených v souladu s platným vzdělávacím programem v diskutovaném období. Celkem je uvedeno šest vzdělávacích programů a deset sad učebnic, které se ve školách v Česku stále používají. Změny kurikulárního rámce a následných dokumentů odrážejí vývoj vzdělávání žáků a podmínky práce učitelů na základních školách. Tyto informace mohou být základem pro výzkum v didaktice chemie a také východiskem probíhající kurikulární reformy.

  • Czech name

    Vývoj kurikula chemie pro základní vzdělávání v České republice po roce 1989

  • Czech description

    Vývoj kurikula chemie pro nižší sekundární vzdělávací systém v Česku od roku 1989 dosud nebyl zmapován. Nicméně toto kurikulum představuje základy chemického vzdělávání, a tím ovlivňuje budoucí pokrok žáků. V tomto článku jsou analyzovány změny ve vzdělávacích programech zaměřených na chemii, její vzdělávací cíle, předmět a hodinovou dotaci. Tyto informace jsou doplněny také přehledem učebnic chemie schválených v souladu s platným vzdělávacím programem v diskutovaném období. Celkem je uvedeno šest vzdělávacích programů a deset sad učebnic, které se ve školách v Česku stále používají. Změny kurikulárního rámce a následných dokumentů odrážejí vývoj vzdělávání žáků a podmínky práce učitelů na základních školách. Tyto informace mohou být základem pro výzkum v didaktice chemie a také východiskem probíhající kurikulární reformy.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Chemické listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    114

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    366-369

  • UT code for WoS article

    000531098900009

  • EID of the result in the Scopus database