Intercultural Didactics of Foreign Language Literature. Contexts and Perspectives. Focusing on German-language literature for children and young adults and considering the topic of World War II
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416886" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416886 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Interkulturní didaktika cizojazyčné literatury: kontexty a perspektivy se zaměřením na německy psanou literaturu pro děti a mládež a zřetelem k tématu 2. světové války
Original language description
Monografie se zabývá širokými kontexty cizojazyčné literatury a jejím zprostředkování ve vyučování cizímu jazyku: vztahem literatury a kultury, literatury a jazyka, literatury jako předmětu i prostředku vzdělávání. Soustředí se na problematiku literárního kánonu a textového korpusu, inovaci didaktických principů modifikovaných pro potřeby práce s cizojazyčným literárním textem. Perspektivy spatřuje ve zkoumání souvislostí mezi čtenářstvím v mateřském a cizím jazyce, v těsnějším propojení terciární a sekundární sféry vzdělávání. Publikace je zaměřena především na německy psanou literaturu pro děti a mládež, pojícím prvkem jednotlivých zkoumaných okruhů jsou příklady z literárních děl s tématem 2. světové války.
Czech name
Interkulturní didaktika cizojazyčné literatury: kontexty a perspektivy se zaměřením na německy psanou literaturu pro děti a mládež a zřetelem k tématu 2. světové války
Czech description
Monografie se zabývá širokými kontexty cizojazyčné literatury a jejím zprostředkování ve vyučování cizímu jazyku: vztahem literatury a kultury, literatury a jazyka, literatury jako předmětu i prostředku vzdělávání. Soustředí se na problematiku literárního kánonu a textového korpusu, inovaci didaktických principů modifikovaných pro potřeby práce s cizojazyčným literárním textem. Perspektivy spatřuje ve zkoumání souvislostí mezi čtenářstvím v mateřském a cizím jazyce, v těsnějším propojení terciární a sekundární sféry vzdělávání. Publikace je zaměřena především na německy psanou literaturu pro děti a mládež, pojícím prvkem jednotlivých zkoumaných okruhů jsou příklady z literárních děl s tématem 2. světové války.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
ISBN
978-80-7603-183-8
Number of pages
325
Publisher name
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—