All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

THE RELATIONSHIP BETWEEN ACADEMIC FUTILITY AND STUDENT ACHIEVEMENT: DIFFERENT MECHANISMS FOR MATHEMATICS AND READING LITERACY

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10419326" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10419326 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=nFRI9KEi0c" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=nFRI9KEi0c</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2020-3-2" target="_blank" >10.5817/SP2020-3-2</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    VZTAH AKADEMICKÉ MARNOSTI A VÝSLEDKŮ ŽÁKŮ: RŮZNÉ MECHANISMY PRO MATEMATIKU A ČTENÁŘSKOU GRAMOTNOST

  • Original language description

    Výzkumy ukazují, že žáci odborných středoškolských programů mají horší výsledky než žáci všeobecněvzdělávacích programů i tehdy, když zohledníme jejich vstupní výsledky a rodinné zázemí. Možné příčiny tohoto jevu výzkumníci spatřují v klimatu školy. V této stati je klima školy operacionalizováno prostřed-nictvím kultury akademické marnosti. Zkoumáme, zda pocit akademické marnosti ovlivňuje výsledky žáků 3. ročníků gymnázií, středných odborných škol a středních odborných učilišť v matematice a ve čtenář-ské gramotnosti, zohledníme-li jejich rodinné zázemí a vstupní vědomosti. Analýza využívající víceúrovňovémodelování v programu MPlus je provedena na souboru 2846 žáků ze 143 tříd v 79 školách, kteří byli testováni a dotazováni na počátku středoškolského studia a potom opět v polovině 3. ročníku. Výsledkypotvrzují vliv pocitu akademické marnosti na sledované výsledky a ukazují mírné odlišnosti v jeho uplatně-ní v obou disciplínách.

  • Czech name

    VZTAH AKADEMICKÉ MARNOSTI A VÝSLEDKŮ ŽÁKŮ: RŮZNÉ MECHANISMY PRO MATEMATIKU A ČTENÁŘSKOU GRAMOTNOST

  • Czech description

    Výzkumy ukazují, že žáci odborných středoškolských programů mají horší výsledky než žáci všeobecněvzdělávacích programů i tehdy, když zohledníme jejich vstupní výsledky a rodinné zázemí. Možné příčiny tohoto jevu výzkumníci spatřují v klimatu školy. V této stati je klima školy operacionalizováno prostřed-nictvím kultury akademické marnosti. Zkoumáme, zda pocit akademické marnosti ovlivňuje výsledky žáků 3. ročníků gymnázií, středných odborných škol a středních odborných učilišť v matematice a ve čtenář-ské gramotnosti, zohledníme-li jejich rodinné zázemí a vstupní vědomosti. Analýza využívající víceúrovňovémodelování v programu MPlus je provedena na souboru 2846 žáků ze 143 tříd v 79 školách, kteří byli testováni a dotazováni na počátku středoškolského studia a potom opět v polovině 3. ročníku. Výsledkypotvrzují vliv pocitu akademické marnosti na sledované výsledky a ukazují mírné odlišnosti v jeho uplatně-ní v obou disciplínách.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA18-19056S" target="_blank" >GA18-19056S: Factors related to the cognitive and non-cognitive outcomes of vocational students. The role of the sense of academic futility and school culture</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    25

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    25

  • Pages from-to

    43-67

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85096141994