All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Testing the concept of academic futility in czech Secondary education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10419329" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10419329 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11230/20:10419329

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xvjIL3lHMu" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xvjIL3lHMu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/csr.2020.042" target="_blank" >10.13060/csr.2020.042</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    validizace konceptu akademické marnosti v českém středním vzdělávání

  • Original language description

    Mezinárodní výzkum ukazuje, že koncept akademické marnosti je slibný pro studium mechanismů, které způsobují rozdíly ve výsledcích vzdělávání ve všeobecných a odborných středoškolských programech. Vzhledem k tomu, že v českém vzdělávacím systému existují velké rozdíly mezi všeobecnými a odbornými programy, pokud jde o obsah vzdělávání, podmínky vzdělávání, složení žáků a výsledky učení, je důležité hlouběji se zabývat příčinami těchto rozdílů. Cílem této práce je otestovat původní, trojrozměrnou verzi konceptu akademické marnosti na českých středních školách. Koncept byl testován na datech získaných na výběru 4857 žáků z 29 gymnázií a 90 středních odborných škol, kteří ve školním roce 2018/2019 navštěvovali třetí ročník střední školy. Konfirmační faktorová analýza ukázala dobrou shodu s daty pro jednoúrovňový (úroveň žáků) a dvouúrovňový (úroveň žáků a tříd) model. Invariance měření byla hodnocena pro různé vzdělávací dráhy. Je diskutován potenciál využití dvoustupňového konceptu pro výzkum vzdělávacích drah českých středoškoláků navštěvujících různé vzdělávací programy.

  • Czech name

    validizace konceptu akademické marnosti v českém středním vzdělávání

  • Czech description

    Mezinárodní výzkum ukazuje, že koncept akademické marnosti je slibný pro studium mechanismů, které způsobují rozdíly ve výsledcích vzdělávání ve všeobecných a odborných středoškolských programech. Vzhledem k tomu, že v českém vzdělávacím systému existují velké rozdíly mezi všeobecnými a odbornými programy, pokud jde o obsah vzdělávání, podmínky vzdělávání, složení žáků a výsledky učení, je důležité hlouběji se zabývat příčinami těchto rozdílů. Cílem této práce je otestovat původní, trojrozměrnou verzi konceptu akademické marnosti na českých středních školách. Koncept byl testován na datech získaných na výběru 4857 žáků z 29 gymnázií a 90 středních odborných škol, kteří ve školním roce 2018/2019 navštěvovali třetí ročník střední školy. Konfirmační faktorová analýza ukázala dobrou shodu s daty pro jednoúrovňový (úroveň žáků) a dvouúrovňový (úroveň žáků a tříd) model. Invariance měření byla hodnocena pro různé vzdělávací dráhy. Je diskutován potenciál využití dvoustupňového konceptu pro výzkum vzdělávacích drah českých středoškoláků navštěvujících různé vzdělávací programy.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA18-19056S" target="_blank" >GA18-19056S: Factors related to the cognitive and non-cognitive outcomes of vocational students. The role of the sense of academic futility and school culture</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociologický časopis / Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    56

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    599-617

  • UT code for WoS article

    000595151300002

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85098064508