Supervision of teaching staff from the point of view of supervisors
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10420609" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10420609 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=h8liB.VLK9" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=h8liB.VLK9</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Supervize učitelských sborů pohledem supervizorů
Original language description
Supervize je pojem, který se v posledních letech ve školním prostředí objevuje čím dál častěji. Minimálně se s ním školy setkávají v tzv. šablonách, jejichž prostřednictvím mohou žádat o finanční podporu pro jejich zavedení. Bohužel se ale stále nejedná o zcela známý a rozšířený pojem, u něhož by si vyučující byli jisti jeho významem a měli s ním dokonce profesní zkušenost. Supervize je modelem profesního sdílení, které slouží k profesnímu rozvoji. Provádí ji školený supervizor, který do školy přichází jako externista. Právě nutnost otevřít se "cizinci" může na některých školách být zdrojem nedůvěry a obav. Cílem tohoto článku je proto představit supervizi jako užitečný nástroj, a to právě z perspektivy samotných supervizorů, kteří do škol vstupují.
Czech name
Supervize učitelských sborů pohledem supervizorů
Czech description
Supervize je pojem, který se v posledních letech ve školním prostředí objevuje čím dál častěji. Minimálně se s ním školy setkávají v tzv. šablonách, jejichž prostřednictvím mohou žádat o finanční podporu pro jejich zavedení. Bohužel se ale stále nejedná o zcela známý a rozšířený pojem, u něhož by si vyučující byli jisti jeho významem a měli s ním dokonce profesní zkušenost. Supervize je modelem profesního sdílení, které slouží k profesnímu rozvoji. Provádí ji školený supervizor, který do školy přichází jako externista. Právě nutnost otevřít se "cizinci" může na některých školách být zdrojem nedůvěry a obav. Cílem tohoto článku je proto představit supervizi jako užitečný nástroj, a to právě z perspektivy samotných supervizorů, kteří do škol vstupují.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL01000399" target="_blank" >TL01000399: Supervision - Prevention of Teacher Burnout</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů