All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The pupils we have failed? Parents' Perceptions of the Homeschooling of Pupils with Special Educational Needs during the Covid-19 Shutdown of Schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10425014" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10425014 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LESK-kbXFe" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LESK-kbXFe</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Na okraji zájmu? Distanční vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pohledem jejich rodičů

  • Original language description

    Uzavření škol v důsledku pandemie Covid-19 je unikátní zkušeností českého vzdělávacího systému a rodin. Specifické místo v něm zastávají žáci se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), pro které může distanční výuka představovat jiná rizika a přínosy než pro žáky bez SVP. Článek se zabývá průběhem distanční výuky na jaře 2020 u žáků se SVP, a to z pohledu jejich rodičů. Online dotazníkového šetření se zúčastnilo 4030 rodičů žáků na ZŠ, z toho 506 se SVP. Dotazník mapoval poskytování doporučených podpůrných opatření, frekvenci a typ pedagogické komunikace, frekvenci vrstevnického kontaktu, podmínky v rodinách během distanční výuky a obavy rodičů o další školní výsledky dítěte. Analýzy prokázaly, že podle rodičů žáci se SVP oproti žákům bez SVP komunikují s vyučujícími méně často, rodiče naopak komunikují s vyučujícími častěji, ale jsou méně spokojeni, obávají o další vývoj dítěte, a děti jsou v méně častém vrstevnickém kontaktu oproti dětem bez SVP. Podle nadpoloviční většiny rodičů nebyla dětem se SVP během distanční výuky poskytována doporučená podpůrná opatření.

  • Czech name

    Na okraji zájmu? Distanční vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pohledem jejich rodičů

  • Czech description

    Uzavření škol v důsledku pandemie Covid-19 je unikátní zkušeností českého vzdělávacího systému a rodin. Specifické místo v něm zastávají žáci se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), pro které může distanční výuka představovat jiná rizika a přínosy než pro žáky bez SVP. Článek se zabývá průběhem distanční výuky na jaře 2020 u žáků se SVP, a to z pohledu jejich rodičů. Online dotazníkového šetření se zúčastnilo 4030 rodičů žáků na ZŠ, z toho 506 se SVP. Dotazník mapoval poskytování doporučených podpůrných opatření, frekvenci a typ pedagogické komunikace, frekvenci vrstevnického kontaktu, podmínky v rodinách během distanční výuky a obavy rodičů o další školní výsledky dítěte. Analýzy prokázaly, že podle rodičů žáci se SVP oproti žákům bez SVP komunikují s vyučujícími méně často, rodiče naopak komunikují s vyučujícími častěji, ale jsou méně spokojeni, obávají o další vývoj dítěte, a děti jsou v méně častém vrstevnickém kontaktu oproti dětem bez SVP. Podle nadpoloviční většiny rodičů nebyla dětem se SVP během distanční výuky poskytována doporučená podpůrná opatření.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    30

  • Issue of the periodical within the volume

    3-4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    139-156

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database