All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Development of Verbal Behavior in a Child with Autism Spectrum Disorder

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10429528" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10429528 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u3zRfqXQYe" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u3zRfqXQYe</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozvoj verbálního chování u dítěte s poruchou autistického spektra

  • Original language description

    Poruchy autistického spektra se manifestují narušením v oblasti komunikačních a sociálních dovedností a také přítomností stereotypních vzorců chování a omezeným okruhem zájmů a aktivit. Tyto deficity, zejména deficit v oblasti komunikace, negativně ovlivňují kvalitu života jedince i jeho blízkého okolí. Efektivním způsobem řešení nedostatků v komunikačních dovednostech je přístup založený na aplikované behaviorální analýze zaměřené na rozvoj verbálního chování. V následujícím příspěvku jsou formou případové studie prezentovány dílčí výsledky výzkumného šetření zaměřeného na rozvoj verbálního chování u jedinců s poruchami autistického spektra. Ze získaných dat je po zavedení intervence zřejmý nárůst dovedností v oblasti verbálního chování a dovedností, které s ním úzce souvisí.

  • Czech name

    Rozvoj verbálního chování u dítěte s poruchou autistického spektra

  • Czech description

    Poruchy autistického spektra se manifestují narušením v oblasti komunikačních a sociálních dovedností a také přítomností stereotypních vzorců chování a omezeným okruhem zájmů a aktivit. Tyto deficity, zejména deficit v oblasti komunikace, negativně ovlivňují kvalitu života jedince i jeho blízkého okolí. Efektivním způsobem řešení nedostatků v komunikačních dovednostech je přístup založený na aplikované behaviorální analýze zaměřené na rozvoj verbálního chování. V následujícím příspěvku jsou formou případové studie prezentovány dílčí výsledky výzkumného šetření zaměřeného na rozvoj verbálního chování u jedinců s poruchami autistického spektra. Ze získaných dat je po zavedení intervence zřejmý nárůst dovedností v oblasti verbálního chování a dovedností, které s ním úzce souvisí.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    9-22

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database