All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Comparison of satisfaction of students of schools using quality management systems with students of mainstream schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10432713" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10432713 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=e-xqERNrFQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=e-xqERNrFQ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.027" target="_blank" >10.5507/epd.2021.027</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Komparace spokojenosti žáků škol využívajících systémy řízení kvality s žáky běžných škol

  • Original language description

    Příspěvek je věnován problematice kvality školy, resp. systémům řízení kvality (dále QMS), které využívají střední odborné školy v České republice. Byla provedena komparační studie, jejímž cílem bylo vyhodnotit a porovnat rozdíly mezi vnímáním spokojenosti žáků ve školách, které využívají QMS, a školách, kde tyto systémy využívány nejsou. Pro studii byl použit standardizovaný dotazník vytvořený Institutem pro pedagogiku a vzdělávání dospělých při Leibniz Universität Hannover. Výzkum byl proveden v 21 středních odborných školách různých velikostí a zřizovatelů v sedmi krajích České republiky. Do výzkumu bylo zařazeno 6 454 dotazníků od žáků a 21 od ředitelů. Hlavní výzkumnou skupinu tvořilo pět škol, šestnáct škol tvořilo kontrolní skupinu. Byly ověřovány dvě hlavní a tři dílčí hypotézy zjišťující rozdíly ve vnímání spokojenosti žáků s jejich školou, s kvalitou výuky, vyučujícími a technickým vybavením. Žáci škol využívajících QMS hodnotili svoji školu v některých aspektech lépe než žáci škol, kde systém řízení kvality nebyl zaveden.

  • Czech name

    Komparace spokojenosti žáků škol využívajících systémy řízení kvality s žáky běžných škol

  • Czech description

    Příspěvek je věnován problematice kvality školy, resp. systémům řízení kvality (dále QMS), které využívají střední odborné školy v České republice. Byla provedena komparační studie, jejímž cílem bylo vyhodnotit a porovnat rozdíly mezi vnímáním spokojenosti žáků ve školách, které využívají QMS, a školách, kde tyto systémy využívány nejsou. Pro studii byl použit standardizovaný dotazník vytvořený Institutem pro pedagogiku a vzdělávání dospělých při Leibniz Universität Hannover. Výzkum byl proveden v 21 středních odborných školách různých velikostí a zřizovatelů v sedmi krajích České republiky. Do výzkumu bylo zařazeno 6 454 dotazníků od žáků a 21 od ředitelů. Hlavní výzkumnou skupinu tvořilo pět škol, šestnáct škol tvořilo kontrolní skupinu. Byly ověřovány dvě hlavní a tři dílčí hypotézy zjišťující rozdíly ve vnímání spokojenosti žáků s jejich školou, s kvalitou výuky, vyučujícími a technickým vybavením. Žáci škol využívajících QMS hodnotili svoji školu v některých aspektech lépe než žáci škol, kde systém řízení kvality nebyl zaveden.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-Pedagogium [on-line]

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    21

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    20-41

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database