The need for career information in graduate students of technically and vocationally profiled upper secondary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F15%3A43906934" target="_blank" >RIV/62156489:43670/15:43906934 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_1_03.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_1_03.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2015.72" target="_blank" >10.14712/23363177.2015.72</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Potřeba kariérových informací u žáků absolventských ročníků odborně profilovaných středních škol
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na zodpovězení otázky, které informace jsou významné pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a středních odborných učilišť při kariérovém rozhodování. Dílčím cílem bylo zjistit, zdali existují rozdíly v informačníchpotřebách žáků podle pohlaví, vzdělanostních aspirací, způsobu ukončení střední školy a zkušeností s nezaměstnaností v rodině. Nástrojem sběru dat byl nestandardizovaný dotazník. Dotazníkové šetření bylo uskutečněno v roce 2011. Dotazník vyplnilo 442 žáků středních odborných škol a středních odborných učilišť. Ukázalo se, že žáci by při kariérovém rozhodování využili informace o možnostech uplatnění absolventů jednotlivých oborů v zaměstnáních, o obsahu studia, o náročnosti studia; o obsahu profesí (povolání), o příjmech v jednotlivých povoláních a požadavcích na jednotlivé profese. Dále se prokázaly rozdíly v informačních potřebách chlapců a dívek, žáků studujících obory ukončené maturitní zkouškou a obory ukončené výučním listem. Roz
Czech name
Potřeba kariérových informací u žáků absolventských ročníků odborně profilovaných středních škol
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na zodpovězení otázky, které informace jsou významné pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a středních odborných učilišť při kariérovém rozhodování. Dílčím cílem bylo zjistit, zdali existují rozdíly v informačníchpotřebách žáků podle pohlaví, vzdělanostních aspirací, způsobu ukončení střední školy a zkušeností s nezaměstnaností v rodině. Nástrojem sběru dat byl nestandardizovaný dotazník. Dotazníkové šetření bylo uskutečněno v roce 2011. Dotazník vyplnilo 442 žáků středních odborných škol a středních odborných učilišť. Ukázalo se, že žáci by při kariérovém rozhodování využili informace o možnostech uplatnění absolventů jednotlivých oborů v zaměstnáních, o obsahu studia, o náročnosti studia; o obsahu profesí (povolání), o příjmech v jednotlivých povoláních a požadavcích na jednotlivé profese. Dále se prokázaly rozdíly v informačních potřebách chlapců a dívek, žáků studujících obory ukončené maturitní zkouškou a obory ukončené výučním listem. Roz
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Orbis Scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
27
Pages from-to
55-81
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—