All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Information needs of students of secondary technical schools and secondary vocational schools in the choice of further course of education and career

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F15%3A43906932" target="_blank" >RIV/62156489:43670/15:43906932 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Informační potřeby žáků středních odborných škol a středních odborných učilišť při volbě další vzdělávací a profesní dráhy

  • Original language description

    Příspěvek se zaměřuje na zodpovězení otázky, které informace jsou významné pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a středních odborných učilišť při rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze. Dílčím cílem bylo zjistit, zdali existují rozdíly v informačních potřebách žáků oborů ukončených maturitní zkouškou (kategorie M) a oborů ukončených výučním listem (kategorie H). K dosažení stanoveného cíle bylo v roce 2011 uskutečněno dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 442 respondentů. Ukázalo se, že žáci by při svém rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze nejvíce využili informace o možnostech uplatnění absolventů jednotlivých oborů v zaměstnáních, o obsahu studia, o náročnosti studia, o obsahu profesí (povolání), o šancíchse na zvolenou školu dostat a o příjmech v jednotlivých povoláních. Žáci oborů poskytujících úplně střední odborné vzdělání s maturitní zkouškou by oproti žákům oborů poskytujících střední odborné vzdělání s výučním listem signifikantně

  • Czech name

    Informační potřeby žáků středních odborných škol a středních odborných učilišť při volbě další vzdělávací a profesní dráhy

  • Czech description

    Příspěvek se zaměřuje na zodpovězení otázky, které informace jsou významné pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a středních odborných učilišť při rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze. Dílčím cílem bylo zjistit, zdali existují rozdíly v informačních potřebách žáků oborů ukončených maturitní zkouškou (kategorie M) a oborů ukončených výučním listem (kategorie H). K dosažení stanoveného cíle bylo v roce 2011 uskutečněno dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 442 respondentů. Ukázalo se, že žáci by při svém rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze nejvíce využili informace o možnostech uplatnění absolventů jednotlivých oborů v zaměstnáních, o obsahu studia, o náročnosti studia, o obsahu profesí (povolání), o šancíchse na zvolenou školu dostat a o příjmech v jednotlivých povoláních. Žáci oborů poskytujících úplně střední odborné vzdělání s maturitní zkouškou by oproti žákům oborů poskytujících střední odborné vzdělání s výučním listem signifikantně

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Rozvoj kompetencí vzdělavatelů v kontextu moderního pojetí vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7509-256-4

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    19-32

  • Number of pages of the book

    299

  • Publisher name

    Mendelova univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter