All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Working with illustration with preschool children as a support of reading comprehension

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433362" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433362 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Un1NG46fm3" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Un1NG46fm3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    PRÁCE S ILUSTRACÍ U DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU jako podpora porozumění předčítanému textu

  • Original language description

    ato výzkumná studie se zabývá tématem práce s ilustrací u dětí předškolního věku (v mateřské škole) jako podporou porozumění předčítanému textu. Teoretická východiska uvedou souvislosti mezi rozvojem čtenářské pregramotnosti, podporou rozvoje čtenářských strategií a porozuměním (předčítanému) textu. Empirická část si kladla za cíl navrhnout a ověřit metody práce s ilustrací v mateřské škole, které podporují u dětí předškolního věku porozumění předčítanému textu. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu (metoda pozorování a metoda rozhovoru s dětmi jako metody sběru dat) jsou porovnávány rozdíly výzkumným a experimentálním vzorkem (54 dětí ze 4 tříd dvou mateřských škol). Prostřednictvím pretestu byla zjišťována dovednost všech dětí zapojených do výzkumu při práci s ilustrací a porozumění čtenému textu (výzkumný i experimentální vzorek). Následně bylo připraveno 6 lekcí, které byly zaměřeny na rozvoj čtenářských strategií a podporovaly u dětí porozumění předčítanému textu na základě vybraných očekávaných výstupů dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Této podpory se účastnilo celkem 24 dětí (výzkumný vzorek). Následně byly otestovány (posttest) všechny děti ve výzkumu a zjišťovány rozdíly mezi experimentálním a výzkumným vzorkem. Výrazně se zlepšil výzkumný vzorek, zejména v dovednosti odhadovat emoce postav či předvídat příběh z ilustrace. Pozitivní vliv na úroveň čtenářské pregramotnosti byl zaznamenán při rozvoji předmatematických činností a emoční inteligence u dětí.

  • Czech name

    PRÁCE S ILUSTRACÍ U DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU jako podpora porozumění předčítanému textu

  • Czech description

    ato výzkumná studie se zabývá tématem práce s ilustrací u dětí předškolního věku (v mateřské škole) jako podporou porozumění předčítanému textu. Teoretická východiska uvedou souvislosti mezi rozvojem čtenářské pregramotnosti, podporou rozvoje čtenářských strategií a porozuměním (předčítanému) textu. Empirická část si kladla za cíl navrhnout a ověřit metody práce s ilustrací v mateřské škole, které podporují u dětí předškolního věku porozumění předčítanému textu. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu (metoda pozorování a metoda rozhovoru s dětmi jako metody sběru dat) jsou porovnávány rozdíly výzkumným a experimentálním vzorkem (54 dětí ze 4 tříd dvou mateřských škol). Prostřednictvím pretestu byla zjišťována dovednost všech dětí zapojených do výzkumu při práci s ilustrací a porozumění čtenému textu (výzkumný i experimentální vzorek). Následně bylo připraveno 6 lekcí, které byly zaměřeny na rozvoj čtenářských strategií a podporovaly u dětí porozumění předčítanému textu na základě vybraných očekávaných výstupů dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Této podpory se účastnilo celkem 24 dětí (výzkumný vzorek). Následně byly otestovány (posttest) všechny děti ve výzkumu a zjišťovány rozdíly mezi experimentálním a výzkumným vzorkem. Výrazně se zlepšil výzkumný vzorek, zejména v dovednosti odhadovat emoce postav či předvídat příběh z ilustrace. Pozitivní vliv na úroveň čtenářské pregramotnosti byl zaznamenán při rozvoji předmatematických činností a emoční inteligence u dětí.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Knižnica [online]

  • ISSN

    1336-0965

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    22

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    15-24

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database