Educating the (exceptionally) gifted pupils: overview study of Czech periodicals (2016-2021)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10446608" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10446608 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bUE.isTIhp" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bUE.isTIhp</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělávání (mimořádně) nadaných žáků: přehledová studie tuzemských periodik (2016-2021)
Original language description
Cílem příspěvku je představit problematiku oblasti vzdělávání dětí nadaných a mimo- řádně nadaných, které spadají dle Vyhlášky č. 27/2016 Sb. do skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Text řeší a sumarizuje klíčová témata z oblasti vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků, která se vyskytla v posledních pěti letech (2016-2021) v českých odborných recenzovaných periodikách. Pro uskutečnění přehledové studie byl zvolen kvalitativní výzkumný design a následně provedena systematická přehledová studie. Zdroje byly vyhledány dle zvolených databází s následnou identifikací relevantních příspěvků (55 textů). V rámci analýzy textů vznikly kategorie specifických oblastí, které byly dále rozpracovány dle obsahového zaměření. Z výsledků studie vyplývá, že se autoři věnují především teoretickým studiím přinášejícím vhled do procesu identifikace a následné diagnostiky nadaného žáka. Textů s přesahem aplikace do praxe v běžné výuce vzniká poskrovnu, schází především empirická šetření zabývající se efektivními výukovými metodami, organizací výuky nadaných žáků a příklady dobré praxe.
Czech name
Vzdělávání (mimořádně) nadaných žáků: přehledová studie tuzemských periodik (2016-2021)
Czech description
Cílem příspěvku je představit problematiku oblasti vzdělávání dětí nadaných a mimo- řádně nadaných, které spadají dle Vyhlášky č. 27/2016 Sb. do skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Text řeší a sumarizuje klíčová témata z oblasti vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků, která se vyskytla v posledních pěti letech (2016-2021) v českých odborných recenzovaných periodikách. Pro uskutečnění přehledové studie byl zvolen kvalitativní výzkumný design a následně provedena systematická přehledová studie. Zdroje byly vyhledány dle zvolených databází s následnou identifikací relevantních příspěvků (55 textů). V rámci analýzy textů vznikly kategorie specifických oblastí, které byly dále rozpracovány dle obsahového zaměření. Z výsledků studie vyplývá, že se autoři věnují především teoretickým studiím přinášejícím vhled do procesu identifikace a následné diagnostiky nadaného žáka. Textů s přesahem aplikace do praxe v běžné výuce vzniká poskrovnu, schází především empirická šetření zabývající se efektivními výukovými metodami, organizací výuky nadaných žáků a příklady dobré praxe.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání [online]
ISSN
2533-7890
e-ISSN
2533-7890
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
31
Pages from-to
101-131
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—