Qualitative longitudinal research: perception of change and change of actors' perception
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448829" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448829 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf" target="_blank" >https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kvalitativní longitudinální výzkum: vnímání změny a změna vnímání aktérů
Original language description
Kvalitativní longitudinální výzkum (QL) můžeme vymezit jako prospektivní sledování týchž jedinců nebo malých sociálních skupin v "reálném" čase a v jejich vývoji s využitím (převážně) kvalitativních výzkumných nástrojů. V kapitole popisujeme využití QL ve třech výzkumných projektech: vzhledem k omezenému rozsahu textu je hlavní pozornost věnována studii, jejímiž subjekty jsou žáci a objektem je přechod na střední školu se zaměřenímna odborné vzdělávání. Kapitola se při tom zaměřuje na výhody longitudinálního designu, ale také na praktické a etické problémy spojené mj. s udržením panelu (tedy opakovaným kontaktováním původně získaných respondentů a získáním dalších dat po uplynutí stanoveného času) zejména ve vztahu k rizikovým žákům.
Czech name
Kvalitativní longitudinální výzkum: vnímání změny a změna vnímání aktérů
Czech description
Kvalitativní longitudinální výzkum (QL) můžeme vymezit jako prospektivní sledování týchž jedinců nebo malých sociálních skupin v "reálném" čase a v jejich vývoji s využitím (převážně) kvalitativních výzkumných nástrojů. V kapitole popisujeme využití QL ve třech výzkumných projektech: vzhledem k omezenému rozsahu textu je hlavní pozornost věnována studii, jejímiž subjekty jsou žáci a objektem je přechod na střední školu se zaměřenímna odborné vzdělávání. Kapitola se při tom zaměřuje na výhody longitudinálního designu, ale také na praktické a etické problémy spojené mj. s udržením panelu (tedy opakovaným kontaktováním původně získaných respondentů a získáním dalších dat po uplynutí stanoveného času) zejména ve vztahu k rizikovým žákům.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA18-19056S" target="_blank" >GA18-19056S: Factors related to the cognitive and non-cognitive outcomes of vocational students. The role of the sense of academic futility and school culture</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Inspirace pro výzkum: nahlédnutí do metodologie pedagogiky
ISBN
978-80-7392-387-7
Number of pages of the result
15
Pages from-to
50-64
Number of pages of the book
200
Publisher name
Česká asociace pedagogického výzkumu
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—