All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Qualitative longitudinal research: perception of change and change of actors' perception

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448829" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448829 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf" target="_blank" >https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kvalitativní longitudinální výzkum: vnímání změny a změna vnímání aktérů

  • Original language description

    Kvalitativní longitudinální výzkum (QL) můžeme vymezit jako prospektivní sledování týchž jedinců nebo malých sociálních skupin v &quot;reálném&quot; čase a v jejich vývoji s využitím (převážně) kvalitativních výzkumných nástrojů. V kapitole popisujeme využití QL ve třech výzkumných projektech: vzhledem k omezenému rozsahu textu je hlavní pozornost věnována studii, jejímiž subjekty jsou žáci a objektem je přechod na střední školu se zaměřenímna odborné vzdělávání. Kapitola se při tom zaměřuje na výhody longitudinálního designu, ale také na praktické a etické problémy spojené mj. s udržením panelu (tedy opakovaným kontaktováním původně získaných respondentů a získáním dalších dat po uplynutí stanoveného času) zejména ve vztahu k rizikovým žákům.

  • Czech name

    Kvalitativní longitudinální výzkum: vnímání změny a změna vnímání aktérů

  • Czech description

    Kvalitativní longitudinální výzkum (QL) můžeme vymezit jako prospektivní sledování týchž jedinců nebo malých sociálních skupin v &quot;reálném&quot; čase a v jejich vývoji s využitím (převážně) kvalitativních výzkumných nástrojů. V kapitole popisujeme využití QL ve třech výzkumných projektech: vzhledem k omezenému rozsahu textu je hlavní pozornost věnována studii, jejímiž subjekty jsou žáci a objektem je přechod na střední školu se zaměřenímna odborné vzdělávání. Kapitola se při tom zaměřuje na výhody longitudinálního designu, ale také na praktické a etické problémy spojené mj. s udržením panelu (tedy opakovaným kontaktováním původně získaných respondentů a získáním dalších dat po uplynutí stanoveného času) zejména ve vztahu k rizikovým žákům.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA18-19056S" target="_blank" >GA18-19056S: Factors related to the cognitive and non-cognitive outcomes of vocational students. The role of the sense of academic futility and school culture</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Inspirace pro výzkum: nahlédnutí do metodologie pedagogiky

  • ISBN

    978-80-7392-387-7

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    50-64

  • Number of pages of the book

    200

  • Publisher name

    Česká asociace pedagogického výzkumu

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter