All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Comparison of university Sign language study options in the Czech Republic, Australia and New Zealand

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10452127" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10452127 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=oR.SVDI9Hl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=oR.SVDI9Hl</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Komparace možností vysokoškolského studia znakového jazyka v České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu

  • Original language description

    Hlavním tématem příspěvku jsou možnosti vysokoškolského studia znakového jazykav České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu. V textu jsou představeny všechny univerzitya nabízené obory, přičemž důraz je kladen také na uvedení nejvýznamnějších rozdílů v organizacivýuky. V úvodu jsou zmíněny důležité aspekty ovlivňující podobu terciárního vzdělávání v da-ných státech, mezi něž můžeme zařadit např. historický vývoj edukace neslyšících, vznik a vývojznakových jazyků a národní legislativu, vzdělávání neslyšících v současnosti a vzdělávací systémyČeské republiky, Austrálie a Nového Zélandu. Text je zaměřen především na rozdíly v národníchkvalifi kačních rámcích, kreditním systému, univerzitní nabídce a organizaci výuky u jednotlivýchoborů. Žádný z analyzovaných oborů neopomíná výklad jazykových, kulturních ani historickýchcharakteristik znakových jazyků a teoretická výuka je doplněna praxemi v různých institucícha vzdělávacích zařízeních. Na základě těchto skutečností je možné konstatovat, že i přes rozdílnouorganizaci studia jsou porovnávané obory obsahově a rozsahově srovnatelné. Závěrem je před-staven koncept studijní podpory peer learning, který není na českých univerzitách zatím zaveden.

  • Czech name

    Komparace možností vysokoškolského studia znakového jazyka v České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu

  • Czech description

    Hlavním tématem příspěvku jsou možnosti vysokoškolského studia znakového jazykav České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu. V textu jsou představeny všechny univerzitya nabízené obory, přičemž důraz je kladen také na uvedení nejvýznamnějších rozdílů v organizacivýuky. V úvodu jsou zmíněny důležité aspekty ovlivňující podobu terciárního vzdělávání v da-ných státech, mezi něž můžeme zařadit např. historický vývoj edukace neslyšících, vznik a vývojznakových jazyků a národní legislativu, vzdělávání neslyšících v současnosti a vzdělávací systémyČeské republiky, Austrálie a Nového Zélandu. Text je zaměřen především na rozdíly v národníchkvalifi kačních rámcích, kreditním systému, univerzitní nabídce a organizaci výuky u jednotlivýchoborů. Žádný z analyzovaných oborů neopomíná výklad jazykových, kulturních ani historickýchcharakteristik znakových jazyků a teoretická výuka je doplněna praxemi v různých institucícha vzdělávacích zařízeních. Na základě těchto skutečností je možné konstatovat, že i přes rozdílnouorganizaci studia jsou porovnávané obory obsahově a rozsahově srovnatelné. Závěrem je před-staven koncept studijní podpory peer learning, který není na českých univerzitách zatím zaveden.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    32

  • Issue of the periodical within the volume

    1-2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    117-121

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database