Comparison of university Sign language study options in the Czech Republic, Australia and New Zealand
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10452127" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10452127 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=oR.SVDI9Hl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=oR.SVDI9Hl</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Komparace možností vysokoškolského studia znakového jazyka v České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu
Original language description
Hlavním tématem příspěvku jsou možnosti vysokoškolského studia znakového jazykav České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu. V textu jsou představeny všechny univerzitya nabízené obory, přičemž důraz je kladen také na uvedení nejvýznamnějších rozdílů v organizacivýuky. V úvodu jsou zmíněny důležité aspekty ovlivňující podobu terciárního vzdělávání v da-ných státech, mezi něž můžeme zařadit např. historický vývoj edukace neslyšících, vznik a vývojznakových jazyků a národní legislativu, vzdělávání neslyšících v současnosti a vzdělávací systémyČeské republiky, Austrálie a Nového Zélandu. Text je zaměřen především na rozdíly v národníchkvalifi kačních rámcích, kreditním systému, univerzitní nabídce a organizaci výuky u jednotlivýchoborů. Žádný z analyzovaných oborů neopomíná výklad jazykových, kulturních ani historickýchcharakteristik znakových jazyků a teoretická výuka je doplněna praxemi v různých institucícha vzdělávacích zařízeních. Na základě těchto skutečností je možné konstatovat, že i přes rozdílnouorganizaci studia jsou porovnávané obory obsahově a rozsahově srovnatelné. Závěrem je před-staven koncept studijní podpory peer learning, který není na českých univerzitách zatím zaveden.
Czech name
Komparace možností vysokoškolského studia znakového jazyka v České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu
Czech description
Hlavním tématem příspěvku jsou možnosti vysokoškolského studia znakového jazykav České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu. V textu jsou představeny všechny univerzitya nabízené obory, přičemž důraz je kladen také na uvedení nejvýznamnějších rozdílů v organizacivýuky. V úvodu jsou zmíněny důležité aspekty ovlivňující podobu terciárního vzdělávání v da-ných státech, mezi něž můžeme zařadit např. historický vývoj edukace neslyšících, vznik a vývojznakových jazyků a národní legislativu, vzdělávání neslyšících v současnosti a vzdělávací systémyČeské republiky, Austrálie a Nového Zélandu. Text je zaměřen především na rozdíly v národníchkvalifi kačních rámcích, kreditním systému, univerzitní nabídce a organizaci výuky u jednotlivýchoborů. Žádný z analyzovaných oborů neopomíná výklad jazykových, kulturních ani historickýchcharakteristik znakových jazyků a teoretická výuka je doplněna praxemi v různých institucícha vzdělávacích zařízeních. Na základě těchto skutečností je možné konstatovat, že i přes rozdílnouorganizaci studia jsou porovnávané obory obsahově a rozsahově srovnatelné. Závěrem je před-staven koncept studijní podpory peer learning, který není na českých univerzitách zatím zaveden.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
32
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
117-121
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—