All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The use of media in the autonomous learning of Czech as a foreign language by persons with international protection

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00133485" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00133485 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/2303" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/2303</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2022.2303" target="_blank" >10.14712/23362189.2022.2303</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využívání médií při autonomním učení se češtiny jako cizího jazyka u osob s mezinárodní ochranou

  • Original language description

    Článek představuje výsledky šetření, které proběhlo mezi osobami s mezinárodní ochranou v České republice v letech 2020–2022 a bylo zaměřeno na otázku využívání médií při autonomním učení se češtiny jako cizího jazyka. Hlavním cílem bylo zjistit, nakolik se z pohledu osob s mezinárodní ochranou projevil nástup nových médií v autonomním, ale i řízeném rozvoji řečových dovedností v češtině jako druhém jazyku, a – pokud došlo k zásadním změnám – na které dovednosti je nutno se v integračních jazykových kurzech češtiny nově zaměřit. Metody – V rámci šetření proběhlo celkem 27 strukturovaných rozhovorů s kvalifikováním odpovědí v dotazníku, které byly posléze interpretovány na základě fenomenologické analýzy. Výsledky a závěry – Z šetření vyplynulo, že osoby s mezinárodní ochranou jsou dobře obeznámeny s možnostmi využití médií při autonomním učení se češtiny a že za tímto účelem cíleně využívají jak tradiční, tak nová média. Současně bylo možno vysledovat, že jsou si vědomy rozdílů v rozvoji jednotlivých řečových dovedností. Zejména rozvoj produktivních dovedností, tedy mluvení a psaní, očekávají od jazykových integračních kurzů nabízených státem.

  • Czech name

    Využívání médií při autonomním učení se češtiny jako cizího jazyka u osob s mezinárodní ochranou

  • Czech description

    Článek představuje výsledky šetření, které proběhlo mezi osobami s mezinárodní ochranou v České republice v letech 2020–2022 a bylo zaměřeno na otázku využívání médií při autonomním učení se češtiny jako cizího jazyka. Hlavním cílem bylo zjistit, nakolik se z pohledu osob s mezinárodní ochranou projevil nástup nových médií v autonomním, ale i řízeném rozvoji řečových dovedností v češtině jako druhém jazyku, a – pokud došlo k zásadním změnám – na které dovednosti je nutno se v integračních jazykových kurzech češtiny nově zaměřit. Metody – V rámci šetření proběhlo celkem 27 strukturovaných rozhovorů s kvalifikováním odpovědí v dotazníku, které byly posléze interpretovány na základě fenomenologické analýzy. Výsledky a závěry – Z šetření vyplynulo, že osoby s mezinárodní ochranou jsou dobře obeznámeny s možnostmi využití médií při autonomním učení se češtiny a že za tímto účelem cíleně využívají jak tradiční, tak nová média. Současně bylo možno vysledovat, že jsou si vědomy rozdílů v rozvoji jednotlivých řečových dovedností. Zejména rozvoj produktivních dovedností, tedy mluvení a psaní, očekávají od jazykových integračních kurzů nabízených státem.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60201 - General language studies

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    73

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    345-356

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database