All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

We don’t resonate with the “regular school:” Parental choice of elementary school in context of the congruence of familial and institutional habitus

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10458634" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10458634 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RUVg7CLkv8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RUVg7CLkv8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2022-3-6" target="_blank" >10.5817/SP2022-3-6</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nesouzníme s "běžnou školou": rodičovská volba základní školy v kontextu souladu rodinného a institucionálního habitu

  • Original language description

    Středostavovští žáci jsou dle Lareau (2003) vzdělávacími institucemi zvýhodňováni díky souladu výchovného stylu v jejich rodině s očekáváními učitelů. V tomto textu však představím smýšlení středostavovských rodičů, kteří podobné zvýhodnění v &quot;běžné škole&quot; neočekávají kvůli předpokládanému nesouladu svého výchovného přístupu s prostředím této instituce. Cílem textu je ilustrovat, 1. jak se u vybrané skupiny středostavovských rodičů utváří vnímání nesouladu s &quot;běžnou školou&quot; a 2. jaká znevýhodnění tito rodiče očekávají v &quot;běžné škole&quot;. Vycházím z hloubkových rozhovorů se 17 rodiči zvažujícími výběrové školy a třídy v českých městech různé velikosti při vstupu dítěte do primárního vzdělávání. Výsledky ukazují, že tito rodiče v &quot;běžné škole&quot; neočekávají uspokojivé zhodnocení své časové a citové investice vložené do výchovy ani naplnění své potřeby být dobrým rodičem. Diskutovány jsou limity využití konceptů &quot;cílené kultivace&quot; a &quot;přirozeného růstu&quot; v našich podmínkách i tenze, jimž česká škola čelí ve snaze udržet si středostavovské rodiče v rámci sociálně heterogenních tříd

  • Czech name

    Nesouzníme s "běžnou školou": rodičovská volba základní školy v kontextu souladu rodinného a institucionálního habitu

  • Czech description

    Středostavovští žáci jsou dle Lareau (2003) vzdělávacími institucemi zvýhodňováni díky souladu výchovného stylu v jejich rodině s očekáváními učitelů. V tomto textu však představím smýšlení středostavovských rodičů, kteří podobné zvýhodnění v &quot;běžné škole&quot; neočekávají kvůli předpokládanému nesouladu svého výchovného přístupu s prostředím této instituce. Cílem textu je ilustrovat, 1. jak se u vybrané skupiny středostavovských rodičů utváří vnímání nesouladu s &quot;běžnou školou&quot; a 2. jaká znevýhodnění tito rodiče očekávají v &quot;běžné škole&quot;. Vycházím z hloubkových rozhovorů se 17 rodiči zvažujícími výběrové školy a třídy v českých městech různé velikosti při vstupu dítěte do primárního vzdělávání. Výsledky ukazují, že tito rodiče v &quot;běžné škole&quot; neočekávají uspokojivé zhodnocení své časové a citové investice vložené do výchovy ani naplnění své potřeby být dobrým rodičem. Diskutovány jsou limity využití konceptů &quot;cílené kultivace&quot; a &quot;přirozeného růstu&quot; v našich podmínkách i tenze, jimž česká škola čelí ve snaze udržet si středostavovské rodiče v rámci sociálně heterogenních tříd

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

    2336-4521

  • Volume of the periodical

    27

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    33

  • Pages from-to

    161-193

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85152709390