Methodical materials of the unfinished strategy type as a tool for developing the ability to solve word problems
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10449526" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10449526 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=S_C3-rsExV" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=S_C3-rsExV</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodické materiály typu nedokončené strategie jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy
Original language description
V článku představujeme jeden nový typ úloh, který vznikl v projektu TAČR - Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol (2020-2023) a jehož hlavním cílem je obohatit spektrum žákovských řešitelských strategií, rozvíjet schopnost žáků řešit slovní úlohy a s tím úzce propojenou metakognici. Dalším cílem je využít specifika slovních úloh jako textu a vhodnými aktivitami zaměřenými na rozvoj čtenářské a jazykové gramotnosti žáků přispět k jejich porozumění slovním úlohám. Nový typ úloh je v článku metodicky popsán a ilustrován dvěma konkrétními úlohami. První z nich lze zadat třem různým úrovním žáků (2. a 3. ročník, 4. až 6. ročník, 7. až 9. ročník). Druhá úloha je určena pro žáky 7. až 9. ročníku.
Czech name
Metodické materiály typu nedokončené strategie jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy
Czech description
V článku představujeme jeden nový typ úloh, který vznikl v projektu TAČR - Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol (2020-2023) a jehož hlavním cílem je obohatit spektrum žákovských řešitelských strategií, rozvíjet schopnost žáků řešit slovní úlohy a s tím úzce propojenou metakognici. Dalším cílem je využít specifika slovních úloh jako textu a vhodnými aktivitami zaměřenými na rozvoj čtenářské a jazykové gramotnosti žáků přispět k jejich porozumění slovním úlohám. Nový typ úloh je v článku metodicky popsán a ilustrován dvěma konkrétními úlohami. První z nich lze zadat třem různým úrovním žáků (2. a 3. ročník, 4. až 6. ročník, 7. až 9. ročník). Druhá úloha je určena pro žáky 7. až 9. ročníku.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Support of the integration of mathematical, reading and language literacy in primary school pupils</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Volume of the periodical
31
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
30-47
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—