The phenomenon of differentiation of the learning task as a way to support all pupils in the classroom
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10464570" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10464570 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=QpJfjOuZ.r" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=QpJfjOuZ.r</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2023.12.1.2" target="_blank" >10.18355/PG.2023.12.1.2</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Fenomén diferenciace učebního úkolu jako cesta k podpoře všech žáků v primárním vzdělávání
Original language description
Výzkum se zaměřuje na aktuální trend zvyšování kvality vzdělávání, který přináší zvýšené nároky na kompetence učitele při zavádění diferencované výuky u žáků primárního stupně, a to od samého počátku školní docházky.Při výuce matematiky se učitelé setkávají s nejrůznějšími postoji žáků k řešení zadávaných úloh a způsoby osvojování si nových vědomostí a dovedností. Mnozí učitelé k tomu nicméně nejsou dostatečně připraveni a relevantní odborné literatury a výzkumných šetření, které by jim v praxi pomohly je velmi málo. Záměrem výzkumné studie je analýza pedagogických prostředků diferenciace učebního úkolu a analýza aspektů rozsahu, obsahu a časového hlediska zadávaných úkolů v předmětumatematika u žáků primárního stupně základní školy. Cílem studie je představit způsoby diferenciace učebních úloh v reálném procesu vzdělávání. Na několika případových studiích učitelů z Pardubického, Hradeckého a Středočeského krajepředstavujeme na základě příkladů dobré praxe, jaké aspekty diferenciace učebního úkolu učitelé využívají v heterogenních kolektivech žáků.
Czech name
Fenomén diferenciace učebního úkolu jako cesta k podpoře všech žáků v primárním vzdělávání
Czech description
Výzkum se zaměřuje na aktuální trend zvyšování kvality vzdělávání, který přináší zvýšené nároky na kompetence učitele při zavádění diferencované výuky u žáků primárního stupně, a to od samého počátku školní docházky.Při výuce matematiky se učitelé setkávají s nejrůznějšími postoji žáků k řešení zadávaných úloh a způsoby osvojování si nových vědomostí a dovedností. Mnozí učitelé k tomu nicméně nejsou dostatečně připraveni a relevantní odborné literatury a výzkumných šetření, které by jim v praxi pomohly je velmi málo. Záměrem výzkumné studie je analýza pedagogických prostředků diferenciace učebního úkolu a analýza aspektů rozsahu, obsahu a časového hlediska zadávaných úkolů v předmětumatematika u žáků primárního stupně základní školy. Cílem studie je představit způsoby diferenciace učebních úloh v reálném procesu vzdělávání. Na několika případových studiích učitelů z Pardubického, Hradeckého a Středočeského krajepředstavujeme na základě příkladů dobré praxe, jaké aspekty diferenciace učebního úkolu učitelé využívají v heterogenních kolektivech žáků.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Slavonic Pedagogical Studies Journal
ISSN
1339-8660
e-ISSN
1339-9055
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
17
Pages from-to
14-30
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—