All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The phenomenon of differentiation of the learning task as a way to support all pupils in the classroom

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10464570" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10464570 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=QpJfjOuZ.r" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=QpJfjOuZ.r</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2023.12.1.2" target="_blank" >10.18355/PG.2023.12.1.2</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Fenomén diferenciace učebního úkolu jako cesta k podpoře všech žáků v primárním vzdělávání

  • Original language description

    Výzkum se zaměřuje na aktuální trend zvyšování kvality vzdělávání, který přináší zvýšené nároky na kompetence učitele při zavádění diferencované výuky u žáků primárního stupně, a to od samého počátku školní docházky.Při výuce matematiky se učitelé setkávají s nejrůznějšími postoji žáků k řešení zadávaných úloh a způsoby osvojování si nových vědomostí a dovedností. Mnozí učitelé k tomu nicméně nejsou dostatečně připraveni a relevantní odborné literatury a výzkumných šetření, které by jim v praxi pomohly je velmi málo. Záměrem výzkumné studie je analýza pedagogických prostředků diferenciace učebního úkolu a analýza aspektů rozsahu, obsahu a časového hlediska zadávaných úkolů v předmětumatematika u žáků primárního stupně základní školy. Cílem studie je představit způsoby diferenciace učebních úloh v reálném procesu vzdělávání. Na několika případových studiích učitelů z Pardubického, Hradeckého a Středočeského krajepředstavujeme na základě příkladů dobré praxe, jaké aspekty diferenciace učebního úkolu učitelé využívají v heterogenních kolektivech žáků.

  • Czech name

    Fenomén diferenciace učebního úkolu jako cesta k podpoře všech žáků v primárním vzdělávání

  • Czech description

    Výzkum se zaměřuje na aktuální trend zvyšování kvality vzdělávání, který přináší zvýšené nároky na kompetence učitele při zavádění diferencované výuky u žáků primárního stupně, a to od samého počátku školní docházky.Při výuce matematiky se učitelé setkávají s nejrůznějšími postoji žáků k řešení zadávaných úloh a způsoby osvojování si nových vědomostí a dovedností. Mnozí učitelé k tomu nicméně nejsou dostatečně připraveni a relevantní odborné literatury a výzkumných šetření, které by jim v praxi pomohly je velmi málo. Záměrem výzkumné studie je analýza pedagogických prostředků diferenciace učebního úkolu a analýza aspektů rozsahu, obsahu a časového hlediska zadávaných úkolů v předmětumatematika u žáků primárního stupně základní školy. Cílem studie je představit způsoby diferenciace učebních úloh v reálném procesu vzdělávání. Na několika případových studiích učitelů z Pardubického, Hradeckého a Středočeského krajepředstavujeme na základě příkladů dobré praxe, jaké aspekty diferenciace učebního úkolu učitelé využívají v heterogenních kolektivech žáků.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

    1339-9055

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    14-30

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database