All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching materials of the type Comparison as a tool for developing the ability to solve word problems

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10464635" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10464635 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=csayC-f.Fg" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=csayC-f.Fg</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodické materiály typu Porovnávání jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy

  • Original language description

    Článek představuje jeden typ metodického materiálu, jehož cílem je rozvoj schopnosti řešeni slovní úlohy pomocí rozvoje čtenářských dovedností. Materiály typu porovnávání jsou založeny na navození porovnání strategií řešení slovní úlohy dvou fiktivních dětí. Žáci jsou nejdříve otázkami vedeni k rozboru textu slovní úlohy a uvědomění si, jací aktéři v ní vystupují a jaké jsou mezi nimi vztahy. Jsou doporučeny i jazykové otázky, pomocí niž učitel matematiky či učitel českého jazyka může využít slovní úlohu jako podklad pro rozvoj jazykových dovedností. Jádro práce spočívá v porovnání dvou řešení fiktivních žáků. Mohou to být řešení správná i nesprávná. Žáci jsou vedeni k tomu, aby pochopili danou strategii a uměli zdůvodnit její jednotlivé kroky a u nesprávných řešení identifikovali podstatu chyby. Tímto způsobem se mohou seznámit s různými strategiemi řešení slovní úlohy a naučit se reflektovat podstatu chyb, jichž se žáci při řešení slovních úloh často dopouští.

  • Czech name

    Metodické materiály typu Porovnávání jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy

  • Czech description

    Článek představuje jeden typ metodického materiálu, jehož cílem je rozvoj schopnosti řešeni slovní úlohy pomocí rozvoje čtenářských dovedností. Materiály typu porovnávání jsou založeny na navození porovnání strategií řešení slovní úlohy dvou fiktivních dětí. Žáci jsou nejdříve otázkami vedeni k rozboru textu slovní úlohy a uvědomění si, jací aktéři v ní vystupují a jaké jsou mezi nimi vztahy. Jsou doporučeny i jazykové otázky, pomocí niž učitel matematiky či učitel českého jazyka může využít slovní úlohu jako podklad pro rozvoj jazykových dovedností. Jádro práce spočívá v porovnání dvou řešení fiktivních žáků. Mohou to být řešení správná i nesprávná. Žáci jsou vedeni k tomu, aby pochopili danou strategii a uměli zdůvodnit její jednotlivé kroky a u nesprávných řešení identifikovali podstatu chyby. Tímto způsobem se mohou seznámit s různými strategiemi řešení slovní úlohy a naučit se reflektovat podstatu chyb, jichž se žáci při řešení slovních úloh často dopouští.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Support of the integration of mathematical, reading and language literacy in primary school pupils</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    31

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    18-29

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database