All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodical materials of the type Varied word problems as a tool for developing the ability to solve word problems

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10467016" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10467016 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=EiZa.Wyyo2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=EiZa.Wyyo2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodické materiály typu Variované slovní úlohy jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy

  • Original language description

    Článek představuje jeden typ metodického materiálu, jehož cílem je rozvoj schopnosti řešeni slovní úlohy pomocí rozvoje čtenářských dovedností. Klíčovou charakteristikou materiálů typu variované úlohy je skutečnost, že tento rozvoj činí prostřednictvím žákova hlubšího porozumění vnitřní struktuře slovních úloh. Tyto metodické materiály jsou určené především pro 2. stupeň ZŠ, eventuálně žákům SŠ a nabízí vždy jednu základní úlohu a k ní její dvě až tři velmi podobné variace zasazené do stejného kontextu. Odlišnost úloh tkví v matematické struktuře, která mnohdy vede k různým strategiím řešení. Žáci jsou vedeni nejprve ke společné práci s textem základní úlohy a následně k jejímu individuálnímu a skupinovému řešení. Po společné diskusi a představení různých způsobů řešení žáci volí jednu z dalších variovaných úloh a to buď úlohu k procvičení, nebo výzvu. Následuje opět individuální a skupinová práce v závěru doplněná o reflexi zaměřenou na zkoumání rozdílností a specifik jednotlivých úloh.

  • Czech name

    Metodické materiály typu Variované slovní úlohy jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy

  • Czech description

    Článek představuje jeden typ metodického materiálu, jehož cílem je rozvoj schopnosti řešeni slovní úlohy pomocí rozvoje čtenářských dovedností. Klíčovou charakteristikou materiálů typu variované úlohy je skutečnost, že tento rozvoj činí prostřednictvím žákova hlubšího porozumění vnitřní struktuře slovních úloh. Tyto metodické materiály jsou určené především pro 2. stupeň ZŠ, eventuálně žákům SŠ a nabízí vždy jednu základní úlohu a k ní její dvě až tři velmi podobné variace zasazené do stejného kontextu. Odlišnost úloh tkví v matematické struktuře, která mnohdy vede k různým strategiím řešení. Žáci jsou vedeni nejprve ke společné práci s textem základní úlohy a následně k jejímu individuálnímu a skupinovému řešení. Po společné diskusi a představení různých způsobů řešení žáci volí jednu z dalších variovaných úloh a to buď úlohu k procvičení, nebo výzvu. Následuje opět individuální a skupinová práce v závěru doplněná o reflexi zaměřenou na zkoumání rozdílností a specifik jednotlivých úloh.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Support of the integration of mathematical, reading and language literacy in primary school pupils</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    31

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    64-74

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database