All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Athletically gifted pupil at a mainstream primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10467376" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10467376 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2oDzUYJoVr" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2oDzUYJoVr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sportovně nadaný žák na běžné základní škole

  • Original language description

    Fenomén vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí, žáků a studentů stále více rezonuje ve společnosti, a to nejen v návaznosti na změny ve vzdělávací politice a ve snaze o zajištění inkluzivního přístupu, ale také v kontextu výrazně vyššího mediálního zájmu o tuto problematiku. Příspěvek se zabývá problematikou vzdělávání sportovně nadaného žáka v běžné základní škole. Důraz je kladen na organizační možnosti ve vzdělávání u sportovněnadaného žáka (v souvislosti s nastavením individuálního vzdělávacího plánu) a na podporu sportovně nadaného žáka, tedy jeho rozvoj a sociální začlenění v běžné třídě základní školy. Zjišťována byla spolupráce na úrovni školy (třídní učitel, učitelé, školní poradenské pracoviště, rodiče, trenér atd.). Vzhledem k výzkumnému problému byl zvolen kvalitativní přístup, design případové studie. Případy byly vybrány záměrně, jednalo se o čtyři sportovně nadané žákyně,které se věnovaly odlišnému sportu na národní úrovni. Metodou sběru dat se stal polostrukturovaný rozhovor, analýza dat proběhla otevřeným kódováním a technikou vyložení karet. Z výsledků šetření lze konstatovat, že stávající přístup ke sportovně nadaným žákům na vybraných běžných základních školách není dostatečně komplexní. Absence individuálního přístupu, nedostatečná koordinace mezi vzděláváním a sportovními aktivitami a nedostatečnáspolupráce mezi aktéry ovlivňují nejen výsledky ve vzdělávání, ale i celkový rozvoj a wellbeing sportovně nadaných žáků. Inspirace ze zahraničního modelu, kladení důrazu na individuálníplány a týmovou spolupráci, by mohly vést k vyváženějšímu rozvoji a lepší podpoře nadaných žáků ve všech aspektech.

  • Czech name

    Sportovně nadaný žák na běžné základní škole

  • Czech description

    Fenomén vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí, žáků a studentů stále více rezonuje ve společnosti, a to nejen v návaznosti na změny ve vzdělávací politice a ve snaze o zajištění inkluzivního přístupu, ale také v kontextu výrazně vyššího mediálního zájmu o tuto problematiku. Příspěvek se zabývá problematikou vzdělávání sportovně nadaného žáka v běžné základní škole. Důraz je kladen na organizační možnosti ve vzdělávání u sportovněnadaného žáka (v souvislosti s nastavením individuálního vzdělávacího plánu) a na podporu sportovně nadaného žáka, tedy jeho rozvoj a sociální začlenění v běžné třídě základní školy. Zjišťována byla spolupráce na úrovni školy (třídní učitel, učitelé, školní poradenské pracoviště, rodiče, trenér atd.). Vzhledem k výzkumnému problému byl zvolen kvalitativní přístup, design případové studie. Případy byly vybrány záměrně, jednalo se o čtyři sportovně nadané žákyně,které se věnovaly odlišnému sportu na národní úrovni. Metodou sběru dat se stal polostrukturovaný rozhovor, analýza dat proběhla otevřeným kódováním a technikou vyložení karet. Z výsledků šetření lze konstatovat, že stávající přístup ke sportovně nadaným žákům na vybraných běžných základních školách není dostatečně komplexní. Absence individuálního přístupu, nedostatečná koordinace mezi vzděláváním a sportovními aktivitami a nedostatečnáspolupráce mezi aktéry ovlivňují nejen výsledky ve vzdělávání, ale i celkový rozvoj a wellbeing sportovně nadaných žáků. Inspirace ze zahraničního modelu, kladení důrazu na individuálníplány a týmovou spolupráci, by mohly vést k vyváženějšímu rozvoji a lepší podpoře nadaných žáků ve všech aspektech.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Svět nadání

  • ISSN

    1805-7217

  • e-ISSN

    1805-7217

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    10-31

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database