All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School special educational needs teacher in the perspective of inclusive education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10480439" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10480439 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/380759438_Skolni_specialni_pedagog_v_perspektive_inkluzivniho_vzdelavani" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/380759438_Skolni_specialni_pedagog_v_perspektive_inkluzivniho_vzdelavani</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/9788076034501" target="_blank" >10.14712/9788076034501</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Školní speciální pedagog v perspektivě inkluzivního vzdělávání

  • Original language description

    Publikace zaměřená na profesi školního speciálního pedagoga je dílem autorského kolektivu z katedry speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Hlavní část publikace prezentuje poznatky z výzkumu zaměřeného na role školních speciálních pedagogů v základních školách hlavního vzdělávacího proudu a na popis dílčích forem podpory, které školní speciální pedagogové zajišťují u žáků se zdravotním postižením. Výzkum byl realizován kombinovanou formou - v kvantitativní části byla data získána od 439 školních speciálních pedagogů prostřednictvím dotazníkového šetření; v kvalitativní části probíhaly ohniskové skupiny a individuální rozhovory se 67 školními speciálními pedagogy. Prezentace dat z výzkumu dokládá, že v rámci přímé podpory žáků školní speciální pedagogové nejvíce pracují s žáky se specifi ckými poruchami učení, dále pak s žáky s narušenou komunikační schopností, s náročným chováním, se sociálním znevýhodněním, s odlišným mateřským jazykem, s lehkým mentálním postižením a s poruchami autistického spektra. V těchto a dalších skupinách žáků se speciálními vzdělávacími potřebami školní speciální pedagogové uplatňují různé formy podpory, včetně realizace individuální výuky v tzv. předmětu speciálně pedagogické péče a zajištění pomůcek pro žáky. V rámci inkluzivního vzdělávání je důležitou součástí práce školních speciálních pedagogů i podpora žáků bez diagnostikovaných speciálních vzdělávacích potřeb a žáků nadaných, stejně jako poradenství poskytované ostatním pedagogickým pracovníkům a rodičům žáků. Na datech z výzkumu publikace poukazuje na velký význam profese školních speciálních pedagogů v rozvoji inkluzivního vzdělávání, na potřebu dalšího rozvoje pregraduálního vzdělávání těchto pracovníků a také na potřebu dalšího navyšování úvazků školních speciálních pedagogů v základních školách hlavního vzdělávacího proudu.

  • Czech name

    Školní speciální pedagog v perspektivě inkluzivního vzdělávání

  • Czech description

    Publikace zaměřená na profesi školního speciálního pedagoga je dílem autorského kolektivu z katedry speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Hlavní část publikace prezentuje poznatky z výzkumu zaměřeného na role školních speciálních pedagogů v základních školách hlavního vzdělávacího proudu a na popis dílčích forem podpory, které školní speciální pedagogové zajišťují u žáků se zdravotním postižením. Výzkum byl realizován kombinovanou formou - v kvantitativní části byla data získána od 439 školních speciálních pedagogů prostřednictvím dotazníkového šetření; v kvalitativní části probíhaly ohniskové skupiny a individuální rozhovory se 67 školními speciálními pedagogy. Prezentace dat z výzkumu dokládá, že v rámci přímé podpory žáků školní speciální pedagogové nejvíce pracují s žáky se specifi ckými poruchami učení, dále pak s žáky s narušenou komunikační schopností, s náročným chováním, se sociálním znevýhodněním, s odlišným mateřským jazykem, s lehkým mentálním postižením a s poruchami autistického spektra. V těchto a dalších skupinách žáků se speciálními vzdělávacími potřebami školní speciální pedagogové uplatňují různé formy podpory, včetně realizace individuální výuky v tzv. předmětu speciálně pedagogické péče a zajištění pomůcek pro žáky. V rámci inkluzivního vzdělávání je důležitou součástí práce školních speciálních pedagogů i podpora žáků bez diagnostikovaných speciálních vzdělávacích potřeb a žáků nadaných, stejně jako poradenství poskytované ostatním pedagogickým pracovníkům a rodičům žáků. Na datech z výzkumu publikace poukazuje na velký význam profese školních speciálních pedagogů v rozvoji inkluzivního vzdělávání, na potřebu dalšího rozvoje pregraduálního vzdělávání těchto pracovníků a také na potřebu dalšího navyšování úvazků školních speciálních pedagogů v základních školách hlavního vzdělávacího proudu.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7603-450-1

  • Number of pages

    223

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book