Inclusive Education - Difficulties in Coping with Diversity in Educational Practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389028" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389028 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10343/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10343/pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Inkluzivní vzdělávání - obtížné zvládání "rozmanitosti" v praxi
Original language description
Text se nejprve analyticky věnuje pojmům integrace, inkluze a společné vzdělávání. Ukazuje celý proces jako součást historického rozšiřování vzdělání po všechny a co nejvíce společně. Rozebírá antropologické a psychologické překážky akceptace inkluze a na výzkumných datech z prvního roku implementace tzv. inkluze v ČR srovnává vývoj počtu žáků se SVP ve speciálních a v běžných školách, který nenasvědčuje výrazné změně oproti trendu ze začátku desetiletí. Srovnání s kvalitativními sondami však ukazuje na podcenění práce s učiteli a na nutnost lépe podpořit práci s konkrétními skupinami žáků (poruchy chování).
Czech name
Inkluzivní vzdělávání - obtížné zvládání "rozmanitosti" v praxi
Czech description
Text se nejprve analyticky věnuje pojmům integrace, inkluze a společné vzdělávání. Ukazuje celý proces jako součást historického rozšiřování vzdělání po všechny a co nejvíce společně. Rozebírá antropologické a psychologické překážky akceptace inkluze a na výzkumných datech z prvního roku implementace tzv. inkluze v ČR srovnává vývoj počtu žáků se SVP ve speciálních a v běžných školách, který nenasvědčuje výrazné změně oproti trendu ze začátku desetiletí. Srovnání s kvalitativními sondami však ukazuje na podcenění práce s učiteli a na nutnost lépe podpořit práci s konkrétními skupinami žáků (poruchy chování).
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
28
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
382-398
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—