All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inclusive Education - Difficulties in Coping with Diversity in Educational Practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389028" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389028 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10343/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10343/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Inkluzivní vzdělávání - obtížné zvládání "rozmanitosti" v praxi

  • Original language description

    Text se nejprve analyticky věnuje pojmům integrace, inkluze a společné vzdělávání. Ukazuje celý proces jako součást historického rozšiřování vzdělání po všechny a co nejvíce společně. Rozebírá antropologické a psychologické překážky akceptace inkluze a na výzkumných datech z prvního roku implementace tzv. inkluze v ČR srovnává vývoj počtu žáků se SVP ve speciálních a v běžných školách, který nenasvědčuje výrazné změně oproti trendu ze začátku desetiletí. Srovnání s kvalitativními sondami však ukazuje na podcenění práce s učiteli a na nutnost lépe podpořit práci s konkrétními skupinami žáků (poruchy chování).

  • Czech name

    Inkluzivní vzdělávání - obtížné zvládání "rozmanitosti" v praxi

  • Czech description

    Text se nejprve analyticky věnuje pojmům integrace, inkluze a společné vzdělávání. Ukazuje celý proces jako součást historického rozšiřování vzdělání po všechny a co nejvíce společně. Rozebírá antropologické a psychologické překážky akceptace inkluze a na výzkumných datech z prvního roku implementace tzv. inkluze v ČR srovnává vývoj počtu žáků se SVP ve speciálních a v běžných školách, který nenasvědčuje výrazné změně oproti trendu ze začátku desetiletí. Srovnání s kvalitativními sondami však ukazuje na podcenění práce s učiteli a na nutnost lépe podpořit práci s konkrétními skupinami žáků (poruchy chování).

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    28

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    382-398

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database