All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Influence of Online Discussion Comments and its Influence on the Expression of Critical Thinking, Media Literacy, and Emotional Expressions of Child Readers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10469745" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10469745 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PfAMe7aO8b" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PfAMe7aO8b</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Recepce internetových diskuzních komentářů a její vliv na projevy kritického myšlení, mediální gramotnosti a vyjadřování emocí dětských čtenářů

  • Original language description

    V textu se věnujeme vlivu internetových diskuzních komentářů na charakter následných reakcí žáků v diskuzi. Výzkumný nástroj obsahoval text internetového článku s diskuzními komentáři ve čtyřech rozdílných verzích: A) kladné komentáře podporující myšlenky textu, B) komentáře zpochybňující informace textu, C) negativní komentáře působící na pocit strachu, D) urážlivé komentáře vztahující se především k autorovi textu. Výsledky ukazují, že v závislosti na charakteru předchozích fiktivních komentářů žáci reagují v diskuzi rozdílným způsobem. Žákovské komentáře se liší způsoby i mírou projevu mediální gramotnosti a kritického myšlení, ale také projevy kladných či negativních emocí.

  • Czech name

    Recepce internetových diskuzních komentářů a její vliv na projevy kritického myšlení, mediální gramotnosti a vyjadřování emocí dětských čtenářů

  • Czech description

    V textu se věnujeme vlivu internetových diskuzních komentářů na charakter následných reakcí žáků v diskuzi. Výzkumný nástroj obsahoval text internetového článku s diskuzními komentáři ve čtyřech rozdílných verzích: A) kladné komentáře podporující myšlenky textu, B) komentáře zpochybňující informace textu, C) negativní komentáře působící na pocit strachu, D) urážlivé komentáře vztahující se především k autorovi textu. Výsledky ukazují, že v závislosti na charakteru předchozích fiktivních komentářů žáci reagují v diskuzi rozdílným způsobem. Žákovské komentáře se liší způsoby i mírou projevu mediální gramotnosti a kritického myšlení, ale také projevy kladných či negativních emocí.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    O dieťati, jazyku, literatúre

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

    2729-8639

  • Volume of the periodical

    2023

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    110-116

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database