The Influence of Online Discussion Comments and its Influence on the Expression of Critical Thinking, Media Literacy, and Emotional Expressions of Child Readers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10469745" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10469745 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PfAMe7aO8b" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PfAMe7aO8b</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Recepce internetových diskuzních komentářů a její vliv na projevy kritického myšlení, mediální gramotnosti a vyjadřování emocí dětských čtenářů
Original language description
V textu se věnujeme vlivu internetových diskuzních komentářů na charakter následných reakcí žáků v diskuzi. Výzkumný nástroj obsahoval text internetového článku s diskuzními komentáři ve čtyřech rozdílných verzích: A) kladné komentáře podporující myšlenky textu, B) komentáře zpochybňující informace textu, C) negativní komentáře působící na pocit strachu, D) urážlivé komentáře vztahující se především k autorovi textu. Výsledky ukazují, že v závislosti na charakteru předchozích fiktivních komentářů žáci reagují v diskuzi rozdílným způsobem. Žákovské komentáře se liší způsoby i mírou projevu mediální gramotnosti a kritického myšlení, ale také projevy kladných či negativních emocí.
Czech name
Recepce internetových diskuzních komentářů a její vliv na projevy kritického myšlení, mediální gramotnosti a vyjadřování emocí dětských čtenářů
Czech description
V textu se věnujeme vlivu internetových diskuzních komentářů na charakter následných reakcí žáků v diskuzi. Výzkumný nástroj obsahoval text internetového článku s diskuzními komentáři ve čtyřech rozdílných verzích: A) kladné komentáře podporující myšlenky textu, B) komentáře zpochybňující informace textu, C) negativní komentáře působící na pocit strachu, D) urážlivé komentáře vztahující se především k autorovi textu. Výsledky ukazují, že v závislosti na charakteru předchozích fiktivních komentářů žáci reagují v diskuzi rozdílným způsobem. Žákovské komentáře se liší způsoby i mírou projevu mediální gramotnosti a kritického myšlení, ale také projevy kladných či negativních emocí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
2729-8639
Volume of the periodical
2023
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
7
Pages from-to
110-116
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—