A Teachers’s Infl uence on Student’s University Choices
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10470577" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10470577 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SQwOQLqhPo" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SQwOQLqhPo</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337890.3152" target="_blank" >10.14712/25337890.3152</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv učitelů na výběr vysoké školy
Original language description
Tento článek se soustředí na vliv učitele při výběru vysoké školy a profese u žáků posledního ročníku gymnázia. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakou roli zaujímají učitelé při výběru dalšího směřování žáků, čím své žáky mohou v této oblasti ovlivňovat a jaké další faktory mohou mít na volbu žáků vliv. Odpovědi na tyto otázky poskytl kvalitativní výzkum. Pro výběr respondentů k rozhovoru bylo provedeno dotazníkové šetření. Z následně provedených rozhovorů byly pomocí tematické analýzy vytvořeny kategorie, které jsou prezentovány mezi výsledky této práce spolu s doplňujícími informacemi z dotazníků. Hlavním zjištěním je, že učitelé hrají významnou roli při výběru vysoké školy žáků, a že jejich vliv je žáky do jisté míry neuvědomovaný. Význam pro volbu vysoké školy a profese má zejména zájem žáků, který může být ovlivněn charakterovými vlastnostmi učitele a způsobem výuky, který daný učitel zvolí.
Czech name
Vliv učitelů na výběr vysoké školy
Czech description
Tento článek se soustředí na vliv učitele při výběru vysoké školy a profese u žáků posledního ročníku gymnázia. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakou roli zaujímají učitelé při výběru dalšího směřování žáků, čím své žáky mohou v této oblasti ovlivňovat a jaké další faktory mohou mít na volbu žáků vliv. Odpovědi na tyto otázky poskytl kvalitativní výzkum. Pro výběr respondentů k rozhovoru bylo provedeno dotazníkové šetření. Z následně provedených rozhovorů byly pomocí tematické analýzy vytvořeny kategorie, které jsou prezentovány mezi výsledky této práce spolu s doplňujícími informacemi z dotazníků. Hlavním zjištěním je, že učitelé hrají významnou roli při výběru vysoké školy žáků, a že jejich vliv je žáky do jisté míry neuvědomovaný. Význam pro volbu vysoké školy a profese má zejména zájem žáků, který může být ovlivněn charakterovými vlastnostmi učitele a způsobem výuky, který daný učitel zvolí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
2533-7890
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
67-85
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—