Pathways to school success: teacher support for pupils in primary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10495111" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10495111 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Cesty ke školnímu úspěchu: učitelská podpora žáků a žákyň na 1. stupni ZŠ
Original language description
Jak pomoci dětem na začátku školní docházky, aby nepropadly sítem vzdělávacího systému? Kniha "Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti" přináší výsledky unikátního výzkumu mezi učitelkami a učiteli na 1. stupni ZŠ. Ukazuje klíčové strategie, které podporují úspěšné učení dětí se slabšími školními předpoklady. Na základě dlouhodobého pozorování 29 tříd, jejichž vyučující se těší pověsti "dobrých pedagogů", bylo identifikováno sedm efektivních výukových principů, které pomáhají předcházet školní neúspěšnosti. Konkrétně se jedná o: Péče o klima a vztahy, Sociální podpora učení, Kognitivní podpora učení, Formativní hodnocení, Individualizace, Strukturace a pravidla, neHierarchizace. Jejich kombinací vznikají celkové pedagogické styly, typické pro konkrétní vyučující. Kniha přináší cennou inspiraci pro učitelskou a odbornou veřejnost, která chce dětem nabídnout lepší vzdělávací šance. Je také obrázkem toho, jaká je realita tříd na začátku povinné školní docházky a jak smýšlejí, plánují a vyučují jejich učitelky či učitelé.
Czech name
Cesty ke školnímu úspěchu: učitelská podpora žáků a žákyň na 1. stupni ZŠ
Czech description
Jak pomoci dětem na začátku školní docházky, aby nepropadly sítem vzdělávacího systému? Kniha "Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti" přináší výsledky unikátního výzkumu mezi učitelkami a učiteli na 1. stupni ZŠ. Ukazuje klíčové strategie, které podporují úspěšné učení dětí se slabšími školními předpoklady. Na základě dlouhodobého pozorování 29 tříd, jejichž vyučující se těší pověsti "dobrých pedagogů", bylo identifikováno sedm efektivních výukových principů, které pomáhají předcházet školní neúspěšnosti. Konkrétně se jedná o: Péče o klima a vztahy, Sociální podpora učení, Kognitivní podpora učení, Formativní hodnocení, Individualizace, Strukturace a pravidla, neHierarchizace. Jejich kombinací vznikají celkové pedagogické styly, typické pro konkrétní vyučující. Kniha přináší cennou inspiraci pro učitelskou a odbornou veřejnost, která chce dětem nabídnout lepší vzdělávací šance. Je také obrázkem toho, jaká je realita tříd na začátku povinné školní docházky a jak smýšlejí, plánují a vyučují jejich učitelky či učitelé.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7603-461-7
Number of pages
297
Publisher name
Pedagogická fakulta UK
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—