All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Poetry in Contemporary Reading Books for Fifth Grade: Texts, Concepts and Assignments for Students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10480948" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10480948 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_THsCkQ2io" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_THsCkQ2io</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Poezie v současných čítankách pro 5. třídu: texty, učivo a zadání pro žáky

  • Original language description

    Předkládaná studie přináší výsledky obsahové analýzy aktuálních čítanek pro 5. třídu základní školy. Nejprve vymezujeme kontext didaktiky literatury ve vztahu k výuce poezie a následně se věnujeme obsahové analýze aktuálních čítanek ze tří vybraných hledisek. Identifikujeme, jaké typy básnických textů a z jakých básnických sbírek jsou do čítanek zařazovány, analyzujeme způsob, jakým je prezentováno učivo o poezii, zejména definici poezie a prózy na jedné straně a lyriky a epiky na druhé straně, a analyzujeme vybrané příklady zadání pro žáky.

  • Czech name

    Poezie v současných čítankách pro 5. třídu: texty, učivo a zadání pro žáky

  • Czech description

    Předkládaná studie přináší výsledky obsahové analýzy aktuálních čítanek pro 5. třídu základní školy. Nejprve vymezujeme kontext didaktiky literatury ve vztahu k výuce poezie a následně se věnujeme obsahové analýze aktuálních čítanek ze tří vybraných hledisek. Identifikujeme, jaké typy básnických textů a z jakých básnických sbírek jsou do čítanek zařazovány, analyzujeme způsob, jakým je prezentováno učivo o poezii, zejména definici poezie a prózy na jedné straně a lyriky a epiky na druhé straně, a analyzujeme vybrané příklady zadání pro žáky.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slovo a obraz v komunikaci s dětmi

  • ISSN

    1805-1464

  • e-ISSN

    1805-1464

  • Volume of the periodical

    14

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    33-48

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database