All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Relationship Between the Curriculum and Czech Language Knowledge Among 2nd and 3rd Year Primary School Pupils in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10481465" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10481465 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zAi1oxb07F" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zAi1oxb07F</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2024.23.5.20-34" target="_blank" >10.54937/ssf.2024.23.5.20-34</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vztah učiva a žákovských znalostí z českého jazyka u žáků 2. a 3. ročníku základní školy v České republice

  • Original language description

    Článek analyzuje znalosti z českého jazyka žáků, kteří se zúčastnili testování v rámci projektu Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti na začátku povinné školní docházky realizovaného na Pedagogické fakultě UK ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Jihočeské univerzity. Výzkumný soubor tvořilo 661 žáků a žákyň z 29 základních škol na území Prahy, Středočeského kraje a Jihočeského kraje. V této výzkumné výseči se věnujeme výsledkům žáků v řešení tzv. uzavřených úloh zaměřených na procedurální lingvistické znalosti žáků. Žákovské znalosti jsme ověřovali prostřednictvím didaktických testů ve 2. a 3. ročníku základní školy. Zjištěná data jsme podrobili analýze s cílem zjistit, jaká je úroveň znalostí v oblastech jazykového učivo osvojovaného v 2. a 3. ročníku základní školy, v jakém učivu žáci nejčastěji chybují, a výsledky porovnat s nastavenými výstupy v RVP. Ukázalo se, že nejlépe žáci ovládají učivo o počtu písmen, naopak nejhorší výsledky vykázaly úlohy orientované na znalosti vyjmenovaných slov a obojetných souhlásek.

  • Czech name

    Vztah učiva a žákovských znalostí z českého jazyka u žáků 2. a 3. ročníku základní školy v České republice

  • Czech description

    Článek analyzuje znalosti z českého jazyka žáků, kteří se zúčastnili testování v rámci projektu Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti na začátku povinné školní docházky realizovaného na Pedagogické fakultě UK ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Jihočeské univerzity. Výzkumný soubor tvořilo 661 žáků a žákyň z 29 základních škol na území Prahy, Středočeského kraje a Jihočeského kraje. V této výzkumné výseči se věnujeme výsledkům žáků v řešení tzv. uzavřených úloh zaměřených na procedurální lingvistické znalosti žáků. Žákovské znalosti jsme ověřovali prostřednictvím didaktických testů ve 2. a 3. ročníku základní školy. Zjištěná data jsme podrobili analýze s cílem zjistit, jaká je úroveň znalostí v oblastech jazykového učivo osvojovaného v 2. a 3. ročníku základní školy, v jakém učivu žáci nejčastěji chybují, a výsledky porovnat s nastavenými výstupy v RVP. Ukázalo se, že nejlépe žáci ovládají učivo o počtu písmen, naopak nejhorší výsledky vykázaly úlohy orientované na znalosti vyjmenovaných slov a obojetných souhlásek.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    23

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    20-34

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database