All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

RESILIENCE IN FAMILIES OF CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10492770" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10492770 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=c7wVX_Ii8a" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=c7wVX_Ii8a</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    RESILIENCE RODIN DĚTÍ S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA

  • Original language description

    Studie vychází z dotazníkového šetření mezi rodinami dětí s poruchou autistického spektra(dále také PAS). Naším cílem bylo prozkoumat, jaká je resilience rodin těchto dětí a co ji může ovlivňovat.Zároveň nás zajímalo, co pomáhá rodičům zvládat náročné situace v každodenním životě. V průběhudotazníkového šetření rodiče zodpovídali otázky jednak v rámci standardizovaného dotazníku FHI (Fa-mily Hardiness Index), dále otázky demografického charakteru a v neposlední řadě také otevřené otázky,které nám měli pomoci lépe pochopit výsledky dotazníku FHI. Výzkumný vzorek zahrnoval 35 rodičů dětís poruchou autistického spektra. Z výsledků vyplývá, že výstupy dotazníku FHI u zkoumaného vzorkudosahují při srovnání s rodinami dětí s jinými obtížemi nižších skórů, ale není zcela možné jednoznačněidenfitikovat faktory, které se na tom podílejí. Jde o komplex charakteristik dítěte a rodinného zázemí.Jako důležitá se ukázala být úroveň jazykových a komunikačních schopností dítěte, to je často provázenoproblémy v sociálním chování a adaptabilitou dítěte, což zvyšuje nároky na péči o dítě. Z hlediska rodinyje třeba brát v úvahu vzdělání a zaměstnání rodičů a podporu ze strany sociálních služeb.

  • Czech name

    RESILIENCE RODIN DĚTÍ S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA

  • Czech description

    Studie vychází z dotazníkového šetření mezi rodinami dětí s poruchou autistického spektra(dále také PAS). Naším cílem bylo prozkoumat, jaká je resilience rodin těchto dětí a co ji může ovlivňovat.Zároveň nás zajímalo, co pomáhá rodičům zvládat náročné situace v každodenním životě. V průběhudotazníkového šetření rodiče zodpovídali otázky jednak v rámci standardizovaného dotazníku FHI (Fa-mily Hardiness Index), dále otázky demografického charakteru a v neposlední řadě také otevřené otázky,které nám měli pomoci lépe pochopit výsledky dotazníku FHI. Výzkumný vzorek zahrnoval 35 rodičů dětís poruchou autistického spektra. Z výsledků vyplývá, že výstupy dotazníku FHI u zkoumaného vzorkudosahují při srovnání s rodinami dětí s jinými obtížemi nižších skórů, ale není zcela možné jednoznačněidenfitikovat faktory, které se na tom podílejí. Jde o komplex charakteristik dítěte a rodinného zázemí.Jako důležitá se ukázala být úroveň jazykových a komunikačních schopností dítěte, to je často provázenoproblémy v sociálním chování a adaptabilitou dítěte, což zvyšuje nároky na péči o dítě. Z hlediska rodinyje třeba brát v úvahu vzdělání a zaměstnání rodičů a podporu ze strany sociálních služeb.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    34

  • Issue of the periodical within the volume

    3-4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    267-285

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database