All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

I read and become a reader - ways of connecting research and practice (2024)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10494900" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10494900 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe (2024)

  • Original language description

    V září 2024 se konala již tradiční konference Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe. Byla určena pro zájemce z řad akademických pracovníků, pracovníků poradenského systému ve školství, pedagogické pracovníky ze základních, mateřských, speciálních i středních škol, pracovníky z knihoven a další zájemce, např. z neziskových organizací. Společným jmenovatelem konferenčních příspěvků byl rozvoj gramotnostních dovedností a otázky vzdělávání dětí běžného vývoje, ale také dětí s rizikem vzniku gramotnostních obtíží. Prezentována byla teoretická východiska a aktuální stav rozvoje gramotnostních dovedností u nás i ve světě, ale také možnosti diagnostiky, intervence a vzdělávacích programů pro rozvoj čtenářských, pisatelských, matematických a dalších gramotnostních dovedností (např. hudebních, informačních aj.). Dopolední program byl tvořen zvanými referáty. Odpolední program se konal v sekcích na tato témata: rozvoj jazykové a čtenářské gramotnosti dětí předškolního věku a začínajících čtenářů, didaktické aspekty rozvoje čtenářských dovedností na základní a střední škole, porozumění jako faktor rozvoje gramotnosti, diagnostické a intervenční aspekty gramotnostních dovedností z hlediska poradenské praxe, podpora rozvoje gramotnostních dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, digitální technologie a jejich přínos k rozvoji čtenářství a myšlení, aktivity knihoven rozvíjející čtení a čtenářství, hudební gramotnost a její podpora u dětí a žáků. Uspořádány byly dva workshopy se zaměřením na generativní AI ve vzdělávaní; byla také představena v několika příspěvcích diagnostická baterie PorTex, sloužící k diagnostice gramotnostních dovedností s těžištěm pro porozumění textům.

  • Czech name

    Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe (2024)

  • Czech description

    V září 2024 se konala již tradiční konference Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe. Byla určena pro zájemce z řad akademických pracovníků, pracovníků poradenského systému ve školství, pedagogické pracovníky ze základních, mateřských, speciálních i středních škol, pracovníky z knihoven a další zájemce, např. z neziskových organizací. Společným jmenovatelem konferenčních příspěvků byl rozvoj gramotnostních dovedností a otázky vzdělávání dětí běžného vývoje, ale také dětí s rizikem vzniku gramotnostních obtíží. Prezentována byla teoretická východiska a aktuální stav rozvoje gramotnostních dovedností u nás i ve světě, ale také možnosti diagnostiky, intervence a vzdělávacích programů pro rozvoj čtenářských, pisatelských, matematických a dalších gramotnostních dovedností (např. hudebních, informačních aj.). Dopolední program byl tvořen zvanými referáty. Odpolední program se konal v sekcích na tato témata: rozvoj jazykové a čtenářské gramotnosti dětí předškolního věku a začínajících čtenářů, didaktické aspekty rozvoje čtenářských dovedností na základní a střední škole, porozumění jako faktor rozvoje gramotnosti, diagnostické a intervenční aspekty gramotnostních dovedností z hlediska poradenské praxe, podpora rozvoje gramotnostních dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, digitální technologie a jejich přínos k rozvoji čtenářství a myšlení, aktivity knihoven rozvíjející čtení a čtenářství, hudební gramotnost a její podpora u dětí a žáků. Uspořádány byly dva workshopy se zaměřením na generativní AI ve vzdělávaní; byla také představena v několika příspěvcích diagnostická baterie PorTex, sloužící k diagnostice gramotnostních dovedností s těžištěm pro porozumění textům.

Classification

  • Type

    M - Conference organization

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Event location

    Praha, Pedagogická fakulta UK

  • Event country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Event starting date

  • Event ending date

  • Total number of attendees

    140

  • Foreign attendee count

    10

  • Type of event by attendee nationality

    CST - Celostátní akce