I read and become a reader - ways of connecting research and practice (2024)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10494900" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10494900 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe (2024)
Original language description
V září 2024 se konala již tradiční konference Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe. Byla určena pro zájemce z řad akademických pracovníků, pracovníků poradenského systému ve školství, pedagogické pracovníky ze základních, mateřských, speciálních i středních škol, pracovníky z knihoven a další zájemce, např. z neziskových organizací. Společným jmenovatelem konferenčních příspěvků byl rozvoj gramotnostních dovedností a otázky vzdělávání dětí běžného vývoje, ale také dětí s rizikem vzniku gramotnostních obtíží. Prezentována byla teoretická východiska a aktuální stav rozvoje gramotnostních dovedností u nás i ve světě, ale také možnosti diagnostiky, intervence a vzdělávacích programů pro rozvoj čtenářských, pisatelských, matematických a dalších gramotnostních dovedností (např. hudebních, informačních aj.). Dopolední program byl tvořen zvanými referáty. Odpolední program se konal v sekcích na tato témata: rozvoj jazykové a čtenářské gramotnosti dětí předškolního věku a začínajících čtenářů, didaktické aspekty rozvoje čtenářských dovedností na základní a střední škole, porozumění jako faktor rozvoje gramotnosti, diagnostické a intervenční aspekty gramotnostních dovedností z hlediska poradenské praxe, podpora rozvoje gramotnostních dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, digitální technologie a jejich přínos k rozvoji čtenářství a myšlení, aktivity knihoven rozvíjející čtení a čtenářství, hudební gramotnost a její podpora u dětí a žáků. Uspořádány byly dva workshopy se zaměřením na generativní AI ve vzdělávaní; byla také představena v několika příspěvcích diagnostická baterie PorTex, sloužící k diagnostice gramotnostních dovedností s těžištěm pro porozumění textům.
Czech name
Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe (2024)
Czech description
V září 2024 se konala již tradiční konference Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe. Byla určena pro zájemce z řad akademických pracovníků, pracovníků poradenského systému ve školství, pedagogické pracovníky ze základních, mateřských, speciálních i středních škol, pracovníky z knihoven a další zájemce, např. z neziskových organizací. Společným jmenovatelem konferenčních příspěvků byl rozvoj gramotnostních dovedností a otázky vzdělávání dětí běžného vývoje, ale také dětí s rizikem vzniku gramotnostních obtíží. Prezentována byla teoretická východiska a aktuální stav rozvoje gramotnostních dovedností u nás i ve světě, ale také možnosti diagnostiky, intervence a vzdělávacích programů pro rozvoj čtenářských, pisatelských, matematických a dalších gramotnostních dovedností (např. hudebních, informačních aj.). Dopolední program byl tvořen zvanými referáty. Odpolední program se konal v sekcích na tato témata: rozvoj jazykové a čtenářské gramotnosti dětí předškolního věku a začínajících čtenářů, didaktické aspekty rozvoje čtenářských dovedností na základní a střední škole, porozumění jako faktor rozvoje gramotnosti, diagnostické a intervenční aspekty gramotnostních dovedností z hlediska poradenské praxe, podpora rozvoje gramotnostních dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, digitální technologie a jejich přínos k rozvoji čtenářství a myšlení, aktivity knihoven rozvíjející čtení a čtenářství, hudební gramotnost a její podpora u dětí a žáků. Uspořádány byly dva workshopy se zaměřením na generativní AI ve vzdělávaní; byla také představena v několika příspěvcích diagnostická baterie PorTex, sloužící k diagnostice gramotnostních dovedností s těžištěm pro porozumění textům.
Classification
Type
M - Conference organization
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Event location
Praha, Pedagogická fakulta UK
Event country
CZ - CZECH REPUBLIC
Event starting date
—
Event ending date
—
Total number of attendees
140
Foreign attendee count
10
Type of event by attendee nationality
CST - Celostátní akce