All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ontogenetic Conditions for Constituting (creating) of the Swimming Literacy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F12%3A10129150" target="_blank" >RIV/00216208:11510/12:10129150 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ONTOGENETICKÉ PŘEDPOKLADY PRO KONSTITUOVÁNÍ PLAVECKÉ GRAMOTNOSTI

  • Original language description

    Chápání neurofyziologických a kineziologických zákonitostí motorického vývoje je základem pro správné zhodnocení posturální zralosti dítěte jako předpokladu všech cílených pohybových aktivit. Pohybové vzdělávání směřující k uspokojivé úrovni pohybové gramotnosti, která může zaručit dostatečnou pohybovou aktivnost v průběhu života, můžeme zahájit i ve vodním prostředí. Pohybová aktivita prováděná s ohledem na ontogenetické principy, s důrazem na kvalitu provedení, ale i na pozitivní emoce, které získanépohybové programy fixují v naší paměti, má předpoklad stát se pilířem pohybové gramotnosti a celoživotního vztahu k pohybu. Důležitost plavecké gramotnosti spočívá, kromě všech obecně přijímaných benefitů, v případném zajištění ochrany života v kontaktus vodním prostředím. Předkládáme východiska k rozlišení plavecké gramotnosti na primární a následnou

  • Czech name

    ONTOGENETICKÉ PŘEDPOKLADY PRO KONSTITUOVÁNÍ PLAVECKÉ GRAMOTNOSTI

  • Czech description

    Chápání neurofyziologických a kineziologických zákonitostí motorického vývoje je základem pro správné zhodnocení posturální zralosti dítěte jako předpokladu všech cílených pohybových aktivit. Pohybové vzdělávání směřující k uspokojivé úrovni pohybové gramotnosti, která může zaručit dostatečnou pohybovou aktivnost v průběhu života, můžeme zahájit i ve vodním prostředí. Pohybová aktivita prováděná s ohledem na ontogenetické principy, s důrazem na kvalitu provedení, ale i na pozitivní emoce, které získanépohybové programy fixují v naší paměti, má předpoklad stát se pilířem pohybové gramotnosti a celoživotního vztahu k pohybu. Důležitost plavecké gramotnosti spočívá, kromě všech obecně přijímaných benefitů, v případném zajištění ochrany života v kontaktus vodním prostředím. Předkládáme východiska k rozlišení plavecké gramotnosti na primární a následnou

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    16

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    32-38

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database