All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

THE MOTOR LEARNING IN THE AQUATIC ENVIRONMENT IN EARLY AGE

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F13%3A10191712" target="_blank" >RIV/00216208:11510/13:10191712 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    POHYBOVÉ UČENÍ VE VODNÍM PROSTŘEDÍ V RANÉM VĚKU

  • Original language description

    Text se zabývá neurofyziologickými principy časných vývojových stadií dítěte jako základními předpoklady pohybového učení ve vodním prostředí v raném věku. V kontextu těchto souvislostí je popsáno pět skupin dovedností modelově rozlišovaných v české didaktice plavání (polohování ve vodě, plavecké dýchání, zanoření a orientace pod hladinou, pád do vody a základy záběrových pohybů). Vzhledem k všeobecně dokládanému negativnímu trendu klesající tělesné zdatnosti v dětské i dospělé populaci je velmi žádoucí, aby docházelo na všech věkových úrovních k podněcování motivace k pohybu a vytváření předpokladů k pozdějšímu, nejlépe pravidelnému, celoživotnímu, využívání vhodných pohybových aktivit. Tzv. kojenecké plavání při dodržení vývojových principů a chápáníindividuální variability přináší ohromný potenciál pro vytvoření pozitivního vztahu dítěte k pohybu vůbec i k pohybu ve specifickém vodním prostředí jako devizu pro jeho budoucí pohybovou i plaveckou gramotnost.

  • Czech name

    POHYBOVÉ UČENÍ VE VODNÍM PROSTŘEDÍ V RANÉM VĚKU

  • Czech description

    Text se zabývá neurofyziologickými principy časných vývojových stadií dítěte jako základními předpoklady pohybového učení ve vodním prostředí v raném věku. V kontextu těchto souvislostí je popsáno pět skupin dovedností modelově rozlišovaných v české didaktice plavání (polohování ve vodě, plavecké dýchání, zanoření a orientace pod hladinou, pád do vody a základy záběrových pohybů). Vzhledem k všeobecně dokládanému negativnímu trendu klesající tělesné zdatnosti v dětské i dospělé populaci je velmi žádoucí, aby docházelo na všech věkových úrovních k podněcování motivace k pohybu a vytváření předpokladů k pozdějšímu, nejlépe pravidelnému, celoživotnímu, využívání vhodných pohybových aktivit. Tzv. kojenecké plavání při dodržení vývojových principů a chápáníindividuální variability přináší ohromný potenciál pro vytvoření pozitivního vztahu dítěte k pohybu vůbec i k pohybu ve specifickém vodním prostředí jako devizu pro jeho budoucí pohybovou i plaveckou gramotnost.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AK - Sport and leisure time activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    17

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    13-23

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database