PHYSICAL LITERACY - ANALYSIS OF FULFILMENT IN P.E. STANDARDS FOR 2. STEP OF BASIC SCHOOL (6.-9. CLASSES)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10314081" target="_blank" >RIV/00216208:11510/15:10314081 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pohybová gramotnost - analýza plnění standardů TV na 2. stupni ZŠ
Original language description
Příspěvek se v úvodní části zabývá vzdělávací reformou, potřebností standardů a pohybovou gramotností. Výzkum ověřoval nově vytvořené evaluační standardy pro 9. ročník základní školy pomocí dotazníku se 6 sub škálami. Výsledky ukazují, že úspěšnost žákůcelkově není na předpokládané úrovni. Nejlepší znalosti prokázali žáci v oblasti Činnosti ovlivňující zdraví (58%), nejhorší v oblasti Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností (19%). 3 ze 4 analyzovaných oblastí nezvládá více než polovina sledovaných žáků. K nejlépe zvládnutým dovednostem patřilo plavání, atletika, basketbal, nejvíce nedostatků žáci uvedli u gymnastiky, lyžování a volejbalu. Nejvýše hodnotili probandi své vědomosti týkajících se zásad rozcvičení, významu protahovacích cvičení azásad zdravého životního stylu. Největší neznalost byla zjištěna u pravidel míčových her a jejich rozhodování, u znalostí o historii a úspěších ve sportu. Zjištěné slabiny je nutné implementovat do didaktických témat v přípravě budoucích
Czech name
Pohybová gramotnost - analýza plnění standardů TV na 2. stupni ZŠ
Czech description
Příspěvek se v úvodní části zabývá vzdělávací reformou, potřebností standardů a pohybovou gramotností. Výzkum ověřoval nově vytvořené evaluační standardy pro 9. ročník základní školy pomocí dotazníku se 6 sub škálami. Výsledky ukazují, že úspěšnost žákůcelkově není na předpokládané úrovni. Nejlepší znalosti prokázali žáci v oblasti Činnosti ovlivňující zdraví (58%), nejhorší v oblasti Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností (19%). 3 ze 4 analyzovaných oblastí nezvládá více než polovina sledovaných žáků. K nejlépe zvládnutým dovednostem patřilo plavání, atletika, basketbal, nejvíce nedostatků žáci uvedli u gymnastiky, lyžování a volejbalu. Nejvýše hodnotili probandi své vědomosti týkajících se zásad rozcvičení, významu protahovacích cvičení azásad zdravého životního stylu. Největší neznalost byla zjištěna u pravidel míčových her a jejich rozhodování, u znalostí o historii a úspěších ve sportu. Zjištěné slabiny je nutné implementovat do didaktických témat v přípravě budoucích
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů