INFLUENCE OF THE LEVEL OF SPECIFIC COMPONENTS OF MUSICAL-MOVEMENT EDUCATION IN THE TEACHING OF GIRLS ON ELEMENTARY SCHOOL
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F18%3A10391327" target="_blank" >RIV/00216208:11510/18:10391327 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/studia_kinantropologica/documents/magazine/SK_vol_19_2018_3.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/studia_kinantropologica/documents/magazine/SK_vol_19_2018_3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
OVLIVNĚNÍ ÚROVNĚ SPECIFICKÝCH SLOŽEK HUDEBNĚ-POHYBOVÉ VÝCHOVY VE VÝUCE DÍVEK NA II. STUPNI ZŠ
Original language description
Příspěvek prezentuje obsah a výsledky 6ti týdenního intervenčního programu hudebně-pohybové výchovy, který byl sestaven za účelem stimulace vybraných složek hudebně-pohybových schopností (rytmická percepce, rytmická přizpůsobivost, dynamická rovnováha, pohybová tvořivost a senzorickoauditivní schopnost) u dívek na druhém stupni základních škol. Program byl ověřen na druhém stupni dvou škol v Praze, výzkumu se účastnilo celkem 56 žákyň ve věku 13-16 let. Měření účinnosti hudebně pohybového programu bylo realizováno prostřednictvím testů hudebně-pohybových schopností. Hodnocení aktuální úrovně hudebně-pohybových schopností bylo realizováno dvakrát, tj. před a po ukončení intervence. Na základě výsledků testu normality distribuce dat byl použit neparametrický Wilcoxonův párový statistický test. Šetření prokázalo statisticky významné rozdíly ve výsledcích pretestu a posttestu, u vybraných schopností byl zjištěn rozvíjející vliv intervenčního programu.Statisticky významné rozdíly ve výsledku pretestu a posttestu byly nalezeny u rytmické percepce (p-hodnota 0,0003), rytmické přizpůsobivosti (p-hodnota 0,0129), dynamické rovnováhy (p-hodnota 0,0020) a společné pohybové tvořivosti (p-hodnota 0,000). P-hodnoty Wilcoxonova testu jsou u zmiňovaných proměnných menší než zvolená hladina významnosti 0,05. Dílčím bylo i šetření, zdali má vyučující pedagog vliv na výsledek úrovně hudebně-pohybových komponent. Neparametrický Mann-Whitney U test a parametrický dvouvýběrový t-test v našem případě prokázaly nezávislost zlepšení úrovně hudebně-pohybových schopností probandů na vyučujícím.
Czech name
OVLIVNĚNÍ ÚROVNĚ SPECIFICKÝCH SLOŽEK HUDEBNĚ-POHYBOVÉ VÝCHOVY VE VÝUCE DÍVEK NA II. STUPNI ZŠ
Czech description
Příspěvek prezentuje obsah a výsledky 6ti týdenního intervenčního programu hudebně-pohybové výchovy, který byl sestaven za účelem stimulace vybraných složek hudebně-pohybových schopností (rytmická percepce, rytmická přizpůsobivost, dynamická rovnováha, pohybová tvořivost a senzorickoauditivní schopnost) u dívek na druhém stupni základních škol. Program byl ověřen na druhém stupni dvou škol v Praze, výzkumu se účastnilo celkem 56 žákyň ve věku 13-16 let. Měření účinnosti hudebně pohybového programu bylo realizováno prostřednictvím testů hudebně-pohybových schopností. Hodnocení aktuální úrovně hudebně-pohybových schopností bylo realizováno dvakrát, tj. před a po ukončení intervence. Na základě výsledků testu normality distribuce dat byl použit neparametrický Wilcoxonův párový statistický test. Šetření prokázalo statisticky významné rozdíly ve výsledcích pretestu a posttestu, u vybraných schopností byl zjištěn rozvíjející vliv intervenčního programu.Statisticky významné rozdíly ve výsledku pretestu a posttestu byly nalezeny u rytmické percepce (p-hodnota 0,0003), rytmické přizpůsobivosti (p-hodnota 0,0129), dynamické rovnováhy (p-hodnota 0,0020) a společné pohybové tvořivosti (p-hodnota 0,000). P-hodnoty Wilcoxonova testu jsou u zmiňovaných proměnných menší než zvolená hladina významnosti 0,05. Dílčím bylo i šetření, zdali má vyučující pedagog vliv na výsledek úrovně hudebně-pohybových komponent. Neparametrický Mann-Whitney U test a parametrický dvouvýběrový t-test v našem případě prokázaly nezávislost zlepšení úrovně hudebně-pohybových schopností probandů na vyučujícím.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
30306 - Sport and fitness sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Kinanthropologica
ISSN
1213-2101
e-ISSN
—
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
197-202
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—