All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluation in School Physical Education and Pupils ' Attitude towards Physical Activity

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F19%3A10400953" target="_blank" >RIV/00216208:11510/19:10400953 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě

  • Original language description

    Práce se zabývá problematikou hodnocení ve školní tělesné výchově, konkrétně snahou identifikovat ty proměnné, které mají významný vliv na celkovou známku z tohoto předmětu. Sledujeme jak genderové a věkové odlišnosti, vztah žáků k tělesné výchově, aktivní vztah ke sportu i mimo školu, vliv rodiny, ale i životní styl žáka a také výkonnost a zdatnost žáků. Žádný z těchto faktorů nemůže vysvětlit hodnocení sám o sobě, ale teprve jejich společným vlivem lze hodnocení známkou uspokojivě popsat. Pomocí diskriminační analýzy bylo nakonec identifikováno celkem 10 proměnných (pohlaví, věk a BMI žáka, procento omluv z hodin TV, doba věnovaná pohybové aktivitě ve volném čase, vybrané postojové dimenze, úroveň motorické výkonnosti a sportovní aktivita rodičů), u kterých byla prokázána věcně významná souvislost se známkou z TV a jejichž společným působením lze známku uspokojivě vysvětlit. Shoda skutečné známky s naším teoretickým modelem přesahuje 95 %.

  • Czech name

    Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě

  • Czech description

    Práce se zabývá problematikou hodnocení ve školní tělesné výchově, konkrétně snahou identifikovat ty proměnné, které mají významný vliv na celkovou známku z tohoto předmětu. Sledujeme jak genderové a věkové odlišnosti, vztah žáků k tělesné výchově, aktivní vztah ke sportu i mimo školu, vliv rodiny, ale i životní styl žáka a také výkonnost a zdatnost žáků. Žádný z těchto faktorů nemůže vysvětlit hodnocení sám o sobě, ale teprve jejich společným vlivem lze hodnocení známkou uspokojivě popsat. Pomocí diskriminační analýzy bylo nakonec identifikováno celkem 10 proměnných (pohlaví, věk a BMI žáka, procento omluv z hodin TV, doba věnovaná pohybové aktivitě ve volném čase, vybrané postojové dimenze, úroveň motorické výkonnosti a sportovní aktivita rodičů), u kterých byla prokázána věcně významná souvislost se známkou z TV a jejichž společným působením lze známku uspokojivě vysvětlit. Shoda skutečné známky s naším teoretickým modelem přesahuje 95 %.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-246-4407-3

  • Number of pages

    164

  • Publisher name

    Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book