Evaluation in School Physical Education and Pupils ' Attitude towards Physical Activity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F19%3A10400953" target="_blank" >RIV/00216208:11510/19:10400953 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě
Original language description
Práce se zabývá problematikou hodnocení ve školní tělesné výchově, konkrétně snahou identifikovat ty proměnné, které mají významný vliv na celkovou známku z tohoto předmětu. Sledujeme jak genderové a věkové odlišnosti, vztah žáků k tělesné výchově, aktivní vztah ke sportu i mimo školu, vliv rodiny, ale i životní styl žáka a také výkonnost a zdatnost žáků. Žádný z těchto faktorů nemůže vysvětlit hodnocení sám o sobě, ale teprve jejich společným vlivem lze hodnocení známkou uspokojivě popsat. Pomocí diskriminační analýzy bylo nakonec identifikováno celkem 10 proměnných (pohlaví, věk a BMI žáka, procento omluv z hodin TV, doba věnovaná pohybové aktivitě ve volném čase, vybrané postojové dimenze, úroveň motorické výkonnosti a sportovní aktivita rodičů), u kterých byla prokázána věcně významná souvislost se známkou z TV a jejichž společným působením lze známku uspokojivě vysvětlit. Shoda skutečné známky s naším teoretickým modelem přesahuje 95 %.
Czech name
Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě
Czech description
Práce se zabývá problematikou hodnocení ve školní tělesné výchově, konkrétně snahou identifikovat ty proměnné, které mají významný vliv na celkovou známku z tohoto předmětu. Sledujeme jak genderové a věkové odlišnosti, vztah žáků k tělesné výchově, aktivní vztah ke sportu i mimo školu, vliv rodiny, ale i životní styl žáka a také výkonnost a zdatnost žáků. Žádný z těchto faktorů nemůže vysvětlit hodnocení sám o sobě, ale teprve jejich společným vlivem lze hodnocení známkou uspokojivě popsat. Pomocí diskriminační analýzy bylo nakonec identifikováno celkem 10 proměnných (pohlaví, věk a BMI žáka, procento omluv z hodin TV, doba věnovaná pohybové aktivitě ve volném čase, vybrané postojové dimenze, úroveň motorické výkonnosti a sportovní aktivita rodičů), u kterých byla prokázána věcně významná souvislost se známkou z TV a jejichž společným působením lze známku uspokojivě vysvětlit. Shoda skutečné známky s naším teoretickým modelem přesahuje 95 %.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-246-4407-3
Number of pages
164
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—