Physical education and leisure time preferences of pupils who are deaf or hard of hearing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10218254" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10218254 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tělesná výchova a preference volnočasových aktivit u žáků se sluchovým postižením
Original language description
Cílem této studie bylo komparovat dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením (SP), kteří studovali ve škole pro SP, s dimenzemi emočních reakcí u žáků se SP, kteří byli integrováni v běžné škole. Dílčím cílem bylo srovnat preference volnočasových aktivit a informovanost žáků se SP v obou typech škol o sportovních soutěžích týkajících se této komunity a sportu obecně. Studie se zúčastnili integrovaní žáci se SP (n = 7) z druhého stupně běžných škol, jejichž průměrný věk byl14,43 +- 1,27 roku. Tito žáci byli porovnáváni s žáky (n = 32), kteří studovali ve školách pro sluchově postižené, průměrný věk byl 15,19 +- 1,24 roku. Ve škole pro SP, která byla vyhodnocena samostatně, bylo zahrnuto 27 žáků se SP s průměrným věkem 15,41 +- 1,28 roku. K hodnocení dimenzí emočních reakcí u žáků se SP bylo použito standardizovaného dotazníku DEMOR, který byl adaptován s ohledem na podmínky žáků se SP. V prezentované studii byly zjištěny pozitivní vztahy k tělesné výchově
Czech name
Tělesná výchova a preference volnočasových aktivit u žáků se sluchovým postižením
Czech description
Cílem této studie bylo komparovat dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením (SP), kteří studovali ve škole pro SP, s dimenzemi emočních reakcí u žáků se SP, kteří byli integrováni v běžné škole. Dílčím cílem bylo srovnat preference volnočasových aktivit a informovanost žáků se SP v obou typech škol o sportovních soutěžích týkajících se této komunity a sportu obecně. Studie se zúčastnili integrovaní žáci se SP (n = 7) z druhého stupně běžných škol, jejichž průměrný věk byl14,43 +- 1,27 roku. Tito žáci byli porovnáváni s žáky (n = 32), kteří studovali ve školách pro sluchově postižené, průměrný věk byl 15,19 +- 1,24 roku. Ve škole pro SP, která byla vyhodnocena samostatně, bylo zahrnuto 27 žáků se SP s průměrným věkem 15,41 +- 1,28 roku. K hodnocení dimenzí emočních reakcí u žáků se SP bylo použito standardizovaného dotazníku DEMOR, který byl adaptován s ohledem na podmínky žáků se SP. V prezentované studii byly zjištěny pozitivní vztahy k tělesné výchově
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP406%2F07%2FP176" target="_blank" >GP406/07/P176: A Comparison of integrated and special education from the point of view of a healthy lifestyle for pupils with a hearing disability</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Volume of the periodical
33
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
110
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—