Dimensions of emotional reactions in physical education by pupils who are deaf or hard of hearing in general schools settings
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F09%3A00011085" target="_blank" >RIV/61989592:15510/09:00011085 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením v prostředí běžné školy
Original language description
Cílem studie bylo porovnat dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením na druhém stupni základní školy s jejich spolužáky bez sluchového postižení. Studie se zúčastnili integrovaní žáci se sluchovým postižením (n = 7), jejichž průměrný věk byl 14,43 ? 1,27 let. Tito žáci byli porovnáváni se svými spolužáky ve třídě (n = 125; věk 13,75 ? 0,97 let). Ve sběru dat byl použit standardizovaný dotazník DEMOR (dimenze emočních reakcí). Při vzájemném skupinovém porovnání integrovaných žáků se sluchovým postižením s jejich spolužáky nejsou zřejmé rozdíly. Nicméně byly zjištěny pozitivní vztahy k tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením, kde při srovnání v rámci třídy byly patrné emotivnější reakce těchto žáků. Obavy žáků se sluchovým postižením z komunikačních nedorozumění, opožděných reakcí na zahájení akce, případně obavy z poškození sluchadla při kontaktních sportech realizovaných v rámci tělesné výchovy se projevily u dimenze pocitů úzkosti a napětí. Přizpů
Czech name
Dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením v prostředí běžné školy
Czech description
Cílem studie bylo porovnat dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením na druhém stupni základní školy s jejich spolužáky bez sluchového postižení. Studie se zúčastnili integrovaní žáci se sluchovým postižením (n = 7), jejichž průměrný věk byl 14,43 ? 1,27 let. Tito žáci byli porovnáváni se svými spolužáky ve třídě (n = 125; věk 13,75 ? 0,97 let). Ve sběru dat byl použit standardizovaný dotazník DEMOR (dimenze emočních reakcí). Při vzájemném skupinovém porovnání integrovaných žáků se sluchovým postižením s jejich spolužáky nejsou zřejmé rozdíly. Nicméně byly zjištěny pozitivní vztahy k tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením, kde při srovnání v rámci třídy byly patrné emotivnější reakce těchto žáků. Obavy žáků se sluchovým postižením z komunikačních nedorozumění, opožděných reakcí na zahájení akce, případně obavy z poškození sluchadla při kontaktních sportech realizovaných v rámci tělesné výchovy se projevily u dimenze pocitů úzkosti a napětí. Přizpů
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP406%2F07%2FP176" target="_blank" >GP406/07/P176: A Comparison of integrated and special education from the point of view of a healthy lifestyle for pupils with a hearing disability</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—