Physical underachievement of younger school-aged pupils (U8-U10) in terms of physical education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F20%3A10408868" target="_blank" >RIV/00216208:11510/20:10408868 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pohybová neúspěšnost u žáků mladšího školního věku
Original language description
V monografii jsme řešili problematiku pohybové neúspěšnosti u žáků a žákyň mladšího školního věku v podmínkách školní tělesné výchovy prostřednictvím podrobné literární rešerše a následně za přispění případové studie. Pohybová neúspěšnost byla identifikována pomocí šesti záměrně vybraných motorických testů (skok do dálky z místa, leh - sed opakovaně po dobu 1 minuty, člunkový běh na 4x10 m, hluboký předklon ve stoji, test rovnovážné polohy a test chytání míče) a v kontextu dalších proměnných byly zjišťovány případné determinanty, které mohly vést k pohybové neúspěšnosti u žáka a žákyně mladšího školního věku. Výzkum kombinoval literární rešerši kinantropologické literatury a další odborné literatury z oblasti pedagogiky, primární pedagogiky, psychologie a pedagogické psychologie s případovou studií, která monitorovala řešený problém ve dvou základních školách v jednom případě z velkého města a ve druhém případě z malého města ve dvou etapách (školní rok 1998/1999 a 2008/2009).
Czech name
Pohybová neúspěšnost u žáků mladšího školního věku
Czech description
V monografii jsme řešili problematiku pohybové neúspěšnosti u žáků a žákyň mladšího školního věku v podmínkách školní tělesné výchovy prostřednictvím podrobné literární rešerše a následně za přispění případové studie. Pohybová neúspěšnost byla identifikována pomocí šesti záměrně vybraných motorických testů (skok do dálky z místa, leh - sed opakovaně po dobu 1 minuty, člunkový běh na 4x10 m, hluboký předklon ve stoji, test rovnovážné polohy a test chytání míče) a v kontextu dalších proměnných byly zjišťovány případné determinanty, které mohly vést k pohybové neúspěšnosti u žáka a žákyně mladšího školního věku. Výzkum kombinoval literární rešerši kinantropologické literatury a další odborné literatury z oblasti pedagogiky, primární pedagogiky, psychologie a pedagogické psychologie s případovou studií, která monitorovala řešený problém ve dvou základních školách v jednom případě z velkého města a ve druhém případě z malého města ve dvou etapách (školní rok 1998/1999 a 2008/2009).
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-246-4562-9
Number of pages
386
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—