All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Identification of mathematically gifted pupil in the school environment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00127253" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00127253 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/issue/view/210" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/issue/view/210</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Identifikace žáka nadaného na matematiku ve školním prostředí

  • Original language description

    Článek se zabývá problematikou vzdělávání nadaných žáků ze skupiny podvýkonných žáků a žáků s dvojí výjimečností. Stručně shrnuje teoretické poznatky o vnímání nadání ve školním prostředí a o projevech žáků z rizikových skupin. Dvě případové studie ilustrují, v čem jsou ohroženi podvýkonní nadaní žáci a žáci s dvojí výjimečností a proč často nejsou ve škole identifikováni jako nadaní. Článek je součástí dlouhodobého výzkumu zabývajícího se problematikou neidentifikovaných nadaných žáků.

  • Czech name

    Identifikace žáka nadaného na matematiku ve školním prostředí

  • Czech description

    Článek se zabývá problematikou vzdělávání nadaných žáků ze skupiny podvýkonných žáků a žáků s dvojí výjimečností. Stručně shrnuje teoretické poznatky o vnímání nadání ve školním prostředí a o projevech žáků z rizikových skupin. Dvě případové studie ilustrují, v čem jsou ohroženi podvýkonní nadaní žáci a žáci s dvojí výjimečností a proč často nejsou ve škole identifikováni jako nadaní. Článek je součástí dlouhodobého výzkumu zabývajícího se problematikou neidentifikovaných nadaných žáků.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    30

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    129-148

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database