All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mathematically gifted pupil in the school environment: A case study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00128234" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00128234 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo" target="_blank" >https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Matematicky nadaný žák ve školním prostředí: Případová studie

  • Original language description

    Článek stručně teoreticky pojednává o vzdělávání nadaných žáků a o různých skupinách nadaných žáků, které jsou určitým způsobem ve školním prostředí znevýhodněny a existuje u nich zvýšené riziko, že je učitelé nebudou umět identifikovat a adekvátně rozvíjet. Případová studie se věnuje matematicky nadanému žákovi 8. ročníku a jeho obtížím pří průchodu školní docházkou. Na jeho případě je ilustrováno, že problematika nadání není dodnes některým učitelům vlastní a důsledkem je časté riziko, že nadané děti jsou vnímány spíše jako zvláštní. Cílem článku je hledat odpovědi na čtyři výzkumné otázky, týkající se školního prostředí, možnosti rozvíjení nevšedního nadání žáka a rovněž řešitelských strategií, které žák používá.

  • Czech name

    Matematicky nadaný žák ve školním prostředí: Případová studie

  • Czech description

    Článek stručně teoreticky pojednává o vzdělávání nadaných žáků a o různých skupinách nadaných žáků, které jsou určitým způsobem ve školním prostředí znevýhodněny a existuje u nich zvýšené riziko, že je učitelé nebudou umět identifikovat a adekvátně rozvíjet. Případová studie se věnuje matematicky nadanému žákovi 8. ročníku a jeho obtížím pří průchodu školní docházkou. Na jeho případě je ilustrováno, že problematika nadání není dodnes některým učitelům vlastní a důsledkem je časté riziko, že nadané děti jsou vnímány spíše jako zvláštní. Cílem článku je hledat odpovědi na čtyři výzkumné otázky, týkající se školního prostředí, možnosti rozvíjení nevšedního nadání žáka a rovněž řešitelských strategií, které žák používá.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Svět nadání

  • ISSN

    1805-7217

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    X

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    24

  • Pages from-to

    22-45

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database