All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Relationship Between Multirateral Development and Specific Sport Skill Acquisition in Middle Childhood

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F21%3A10437346" target="_blank" >RIV/00216208:11510/21:10437346 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xF9xMVq7Kh" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xF9xMVq7Kh</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vztah mezi všestranností a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí v mladším školním věku

  • Original language description

    Za jeden z pozitivních aspektů všestranné sportovní přípravy u dětí je považován takzvaný transfer motorických dovedností. Předpokládá se, že děti s vyšší úrovní všestrannosti si osvojují sportovní dovednosti rychleji než děti s nižší úrovní všestrannosti. Nicméně, nejsou běžně dostupné longitudinální studie, které by tento pozitivní vztah mezi všestrannou sportovní přípravou a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí potvrzovaly. Cílem této práce bylo zjistit, jaký je vztah mezi úrovní všestrannosti a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí v mladším školním věku, a to konkrétně v atletice a v ledním hokeji. V práci se jedná o korelační, longitudinální, neexperimentální výzkum. V první fázi výzkumu jsme zjišťovali úroveň všestrannosti u 6-7letých dětí. O rok později, ve druhé fázi výzkumu, jsme u těchto dětí hodnotili úroveň osvojení atletických nebo hokejových dovedností. Indikátory pro hodnocení úrovně všestrannosti u dětí mladšího školního věku jsme definovali na základě studie autorů Periče a Ružbarského (2019). Pro výběr probandů jsme použili záměrný výběr z hlediska dostupnosti. Pomocí kánonické korelační analýzy jsme potvrdili statisticky významný vztah mezi skupinou indikátorů pro hodnocení úrovně všestrannosti a skupinou sportovních dovedností v atletice (Canon. Cor. = 0,901; p &lt; 0.05) a v ledním hokeji (Canon. Cor. = 0,726; p &lt; 0,05). Výsledky této práce ukazují na důležitost všestranné sportovní přípravy, tedy provádění široké škály pohybových činností, v mladším školním věku v procesu osvojování sportovních dovedností v atletice a v ledním hokeji. U dětí, které mají vyšší úroveň všestrannosti, je vyšší pravděpodobnost, že si budou osvojovat specifické sportovní dovednosti rychleji než děti s nižší úrovní všestrannosti.

  • Czech name

    Vztah mezi všestranností a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí v mladším školním věku

  • Czech description

    Za jeden z pozitivních aspektů všestranné sportovní přípravy u dětí je považován takzvaný transfer motorických dovedností. Předpokládá se, že děti s vyšší úrovní všestrannosti si osvojují sportovní dovednosti rychleji než děti s nižší úrovní všestrannosti. Nicméně, nejsou běžně dostupné longitudinální studie, které by tento pozitivní vztah mezi všestrannou sportovní přípravou a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí potvrzovaly. Cílem této práce bylo zjistit, jaký je vztah mezi úrovní všestrannosti a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí v mladším školním věku, a to konkrétně v atletice a v ledním hokeji. V práci se jedná o korelační, longitudinální, neexperimentální výzkum. V první fázi výzkumu jsme zjišťovali úroveň všestrannosti u 6-7letých dětí. O rok později, ve druhé fázi výzkumu, jsme u těchto dětí hodnotili úroveň osvojení atletických nebo hokejových dovedností. Indikátory pro hodnocení úrovně všestrannosti u dětí mladšího školního věku jsme definovali na základě studie autorů Periče a Ružbarského (2019). Pro výběr probandů jsme použili záměrný výběr z hlediska dostupnosti. Pomocí kánonické korelační analýzy jsme potvrdili statisticky významný vztah mezi skupinou indikátorů pro hodnocení úrovně všestrannosti a skupinou sportovních dovedností v atletice (Canon. Cor. = 0,901; p &lt; 0.05) a v ledním hokeji (Canon. Cor. = 0,726; p &lt; 0,05). Výsledky této práce ukazují na důležitost všestranné sportovní přípravy, tedy provádění široké škály pohybových činností, v mladším školním věku v procesu osvojování sportovních dovedností v atletice a v ledním hokeji. U dětí, které mají vyšší úroveň všestrannosti, je vyšší pravděpodobnost, že si budou osvojovat specifické sportovní dovednosti rychleji než děti s nižší úrovní všestrannosti.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30306 - Sport and fitness sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    25

  • Issue of the periodical within the volume

    1-2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    41-55

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database