All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Effectiveness, motivation and the study results in tertiary education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F22%3A10450705" target="_blank" >RIV/00216208:11510/22:10450705 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/60460709:41210/22:91219 RIV/60460709:41600/22:91219

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Efektivita, motivace a výsledky studia na vysoké škole

  • Original language description

    Studie se zabývá efektivitou vzdělávání na vysoké škole. Úspěšnost studentů u zkoušky závisí na mnoha faktorech, především je to jejich vlastní úsilí ve studiu, dispozice k němu, kvalita předášek apod. Jak prokázal tříletý výzkum, motivovanost studentů pro studium daného předmětu lze vyjádřit i mírou docházky na jinak dobrovolné přednášky. Hlavním cílem studie bylo zjistit, jaká minimální docházka na přednášky studentům zaručí úspěch u zkoušky. Do studie bylo zapojeno 717 studentů vyučovaných stejným pedagogem. Z jejích výsledků vyplývá, že pokud student absolvoval 77 % přednášek (tj. 10 ze 13), pak uspěl hned na první pokus zkoušky. Přibližně 80 % studentů, jejichž docházka byla v rozmezí 54-69 %, získalo také zkoušku (ale potřebovali k tomu více než jeden pokus). Bylo prokázáno, že úspěšnost studentů u zkoušky (na různý počet pokusů) koresponduje s mírou docházky (vyjádřené v %) na přednášky z daného předmětu.

  • Czech name

    Efektivita, motivace a výsledky studia na vysoké škole

  • Czech description

    Studie se zabývá efektivitou vzdělávání na vysoké škole. Úspěšnost studentů u zkoušky závisí na mnoha faktorech, především je to jejich vlastní úsilí ve studiu, dispozice k němu, kvalita předášek apod. Jak prokázal tříletý výzkum, motivovanost studentů pro studium daného předmětu lze vyjádřit i mírou docházky na jinak dobrovolné přednášky. Hlavním cílem studie bylo zjistit, jaká minimální docházka na přednášky studentům zaručí úspěch u zkoušky. Do studie bylo zapojeno 717 studentů vyučovaných stejným pedagogem. Z jejích výsledků vyplývá, že pokud student absolvoval 77 % přednášek (tj. 10 ze 13), pak uspěl hned na první pokus zkoušky. Přibližně 80 % studentů, jejichž docházka byla v rozmezí 54-69 %, získalo také zkoušku (ale potřebovali k tomu více než jeden pokus). Bylo prokázáno, že úspěšnost studentů u zkoušky (na různý počet pokusů) koresponduje s mírou docházky (vyjádřené v %) na přednášky z daného předmětu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    PEDAGOGICA ACTUALIS XIII. Vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy

  • ISBN

    978-80-572-0243-1

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    111-120

  • Number of pages of the book

    403

  • Publisher name

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Place of publication

    Trnava

  • UT code for WoS chapter