Effectiveness, motivation and the study results in tertiary education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F22%3A10450705" target="_blank" >RIV/00216208:11510/22:10450705 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60460709:41210/22:91219 RIV/60460709:41600/22:91219
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Efektivita, motivace a výsledky studia na vysoké škole
Original language description
Studie se zabývá efektivitou vzdělávání na vysoké škole. Úspěšnost studentů u zkoušky závisí na mnoha faktorech, především je to jejich vlastní úsilí ve studiu, dispozice k němu, kvalita předášek apod. Jak prokázal tříletý výzkum, motivovanost studentů pro studium daného předmětu lze vyjádřit i mírou docházky na jinak dobrovolné přednášky. Hlavním cílem studie bylo zjistit, jaká minimální docházka na přednášky studentům zaručí úspěch u zkoušky. Do studie bylo zapojeno 717 studentů vyučovaných stejným pedagogem. Z jejích výsledků vyplývá, že pokud student absolvoval 77 % přednášek (tj. 10 ze 13), pak uspěl hned na první pokus zkoušky. Přibližně 80 % studentů, jejichž docházka byla v rozmezí 54-69 %, získalo také zkoušku (ale potřebovali k tomu více než jeden pokus). Bylo prokázáno, že úspěšnost studentů u zkoušky (na různý počet pokusů) koresponduje s mírou docházky (vyjádřené v %) na přednášky z daného předmětu.
Czech name
Efektivita, motivace a výsledky studia na vysoké škole
Czech description
Studie se zabývá efektivitou vzdělávání na vysoké škole. Úspěšnost studentů u zkoušky závisí na mnoha faktorech, především je to jejich vlastní úsilí ve studiu, dispozice k němu, kvalita předášek apod. Jak prokázal tříletý výzkum, motivovanost studentů pro studium daného předmětu lze vyjádřit i mírou docházky na jinak dobrovolné přednášky. Hlavním cílem studie bylo zjistit, jaká minimální docházka na přednášky studentům zaručí úspěch u zkoušky. Do studie bylo zapojeno 717 studentů vyučovaných stejným pedagogem. Z jejích výsledků vyplývá, že pokud student absolvoval 77 % přednášek (tj. 10 ze 13), pak uspěl hned na první pokus zkoušky. Přibližně 80 % studentů, jejichž docházka byla v rozmezí 54-69 %, získalo také zkoušku (ale potřebovali k tomu více než jeden pokus). Bylo prokázáno, že úspěšnost studentů u zkoušky (na různý počet pokusů) koresponduje s mírou docházky (vyjádřené v %) na přednášky z daného předmětu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
PEDAGOGICA ACTUALIS XIII. Vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy
ISBN
978-80-572-0243-1
Number of pages of the result
10
Pages from-to
111-120
Number of pages of the book
403
Publisher name
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Place of publication
Trnava
UT code for WoS chapter
—