All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Environmental and economic impacts of height of public transport fares and taxation of fuel: Case study for largest Czech cities.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F07%3A00010007" target="_blank" >RIV/00216208:11690/07:00010007 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Environmentální a ekonomické dopady výše jízdného MHD a zdanění pohonných hmot: Případová studie pro největší města ČR

  • Original language description

    Nárůst objemu dopravy ve městech doprovází některé společenské náklady: náklady ze znečištěného ovzduší (zdravotní dopady), kongescí, něhod atd. Tyto náklady mohou být regulované nástroji ?pull and push?. Tento článek analyzuje ekonomické a environmentální dopady vybraných ?pull? a ?push? nástrojů neoklasickou metodologií. Simulační model je kalibrován pro pět největších měst České republiky. Výsledky simulace naznačují, že strategie ?pull? jsou spíše neefektivní: nízké ceny veřejné dopravy ve městech nepřinesou žádný významný pokles nákladů emisí z dopravy a dokonce mohou způsobit vyšší poptávku po dotacích u poskytovatelů veřejné dopravy.

  • Czech name

    Environmentální a ekonomické dopady výše jízdného MHD a zdanění pohonných hmot: Případová studie pro největší města ČR

  • Czech description

    Nárůst objemu dopravy ve městech doprovází některé společenské náklady: náklady ze znečištěného ovzduší (zdravotní dopady), kongescí, něhod atd. Tyto náklady mohou být regulované nástroji ?pull and push?. Tento článek analyzuje ekonomické a environmentální dopady vybraných ?pull? a ?push? nástrojů neoklasickou metodologií. Simulační model je kalibrován pro pět největších měst České republiky. Výsledky simulace naznačují, že strategie ?pull? jsou spíše neefektivní: nízké ceny veřejné dopravy ve městech nepřinesou žádný významný pokles nákladů emisí z dopravy a dokonce mohou způsobit vyšší poptávku po dotacích u poskytovatelů veřejné dopravy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GP402%2F07%2FP484" target="_blank" >GP402/07/P484: Theoretical analysis of transport regulation</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele. Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-7395-006-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    7-11

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Pardubice

  • Event date

    Jan 1, 2007

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article